FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja, jag måste erkänna att det känns inte alls bra att kunder ska få ett mail från en tredje part. Det vore ju trevligt om Jacob, som hänger här på forumet och dessutom stod som kontaktperson i detta ärendet kunde skriva hur de tänker runt detta...
Vilka fler företag erbjuder en bra faktureringstjänst, dock inte Payer?! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan
Kul att se de positiva omdömena i denna tråd till att börja med. Ska se om ni tycker att svaret är tillfredsställande. Det viktigaste att börja med är följande: detta med email är inte obligatoriskt på något sätt. Detta har i efterhand från vår sida uppenbarligen inte kommunicerats tydligt nog, men tanken har varit att om man inte tycker detta är en bra ide som så kan man kontakta Jacob och se till att exkludera sin egen butik från denna funktion. Alltså om ni efter att ha läst mitt inlägg inte tycker att de är övertygande som anledning bakom detta, har ni all möjlighet att kontakta [email protected] och meddela att ni vill exkluderas från mailutskicken. Vidare till hur vi har resonerat. Vi har som ambition att varumärket Fakturera mig ska förknippas med trygghet, det ligger ju i det att man betalar i efterskott när man erhållit varan. Men utöver det jobbar vi på Kreditor även hårt med att bara duktiga och seriösa e-handlare ska få erbjuda faktura. Därför är vi hårda när vi tar in e-handlare och jobbar sedan även aktivt med att mäta e-handlare om vilka det framförs mycket klagomål till vår kundtjänst, samt gör stickprovskontroller på leveranser och dylikt. Detta kommer sig naturligt av vår verksamhet, men det är samtidigt en ambition med samma ledmotiv som allt annat vi gör, nämligen att öka den enskilde e-handlarens försäljning. Bristen på trygghet på det anonyma nätet är enligt våra undersökningar, www.e-handelsbarometern.se, en av de största utmaningarna för näthandeln. Vi tror att Fakturera mig som garantistämpel på att detta är en seriös e-handlare, som ni alla här är, är starkt förknippat med den typen av kunder som betalar via faktura. MEN det fungerar bara om kunderna känner till Fakturera mig och vad det står för, genom att därmed skicka ut ett särskilt mail där man upplyser om detta och även möjligheterna att kontrollera om man betalt och hämta en fakturakopia på www.faktureramig.se tror vi kommer bidra till en ökad kännedom om tryggheten i betalsättet och därmed en ökad handel för alla näthandlare, samt minskad administration för oss och er. Som ni vet tar vi betalt per transaktion och därför sitter vi i samma båt, ökad försäljning för er innebär ökad försäljning för oss så vi ser det som att vi alltid har samma gemensamma mål och vi försöker på alla sätt bidra till den försäljningen! Avslutningsvis alltså, vi tror att detta är en bra ide som kommer leda till fler avslut och fler trygga konsumenter, men återigen det finns inget krav på att medverka utan det är frivilligt för varje enskild e-handlare. Vår uppfattning har dock varit efter informationsmailet att ytterst få hört av sig med frågor kring detta och vi tror de flesta kommer vara med. Om ni har fler frågor eller tankar kring detta så skulle jag återigen vilja uppmana er att ta kontakt med oss eller mig personligen om ni så vill. Jag nås på 08-12012001, men ni kan givetvis även skriva här direkt på forumet! Dock är det inte alltid säkert att vi ser det. Allt med vänlig hälsningar /Sebastian Siemiatkowski VD Kreditor |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har bara gott att säga om kreditor än så länge. Fast har bara använt dom i ca en vecka. Bara det inte blir för många utskick och att dom som fått det en gång inte spammas flera gånger så går det nog ok.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kanske är skåpmat för er, men jag hörde att det kommer till sommaren tror jag det var en uppdatering på emailsmarknadsföring och det var Swedma:s jurist som sa det på en föreläsning om epostmf.
www.swedma.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej e-handelskollegor!
Jättekul att detta har startat en diskussion här på forumet. Hoppas ni känner att ni har fått svar av Sebastians inlägg. Och jag vill också poängtera att Kreditor aldrig planerar att mass-spamma konsumenter då vi inte tror att det bygger värde i ett varumärke. Jag vill även ytterligare en gång poängtera att du som butiksägare kan välja bort att mailet skickas, t ex om ni säljer känsliga produkter. Om ni anser att informationen är viktig kan ni antingen låta oss skicka den eller skicka den själva, i de fallen då vi skickar ut infon skickas denna endast en gång per konsument. Jag är alltid nåbar på 08 - 120 120 23 eller på [email protected] vid frågor Alltid med bästa hälsningar Jacob Lovén E-handelsnörd |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har ringt tre gånger och lämnat meddelande och även e-postat ett par gånger utan svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Nykomling
|
Det ber jag om ursäkt för. Hoppas du fick svar på alla frågor när vi talades vid igår!
Mvh Jacob |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag fick svar på mina frågor också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag vet en som avskyr Kreditor Europe AB just nu
Anledningen Någon faktura som gick till inkasso sen Kronefogden Han ringde upp upp Kreditor förra veckan och frågade om ärendet återkallas så fort han betalar. Svaret var självklart gör vi det så han betalade förra veckan... Denna veckan kommer utslag från kronefogden och svaret blev när han ringde upp Kronefogden "Kreditor har inte försökt göra något för att stoppa det". "De har fortfarande inte meddelat oss ngt" Vad säger man??? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Förmodligen så har Kreditor inte hunnit registrerat din väns betalning innan de drev ärendet vidare. Men det tar lång tid innan ett krav går så långt som till KF, så varför hade din vän inte betalat fakturan tidigare? Jag tycker synd om alla som får en betalningsanmärkning, men det händer normalt inte utan anledning. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|