FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Alternativa banker med relativt "hög" ränta. Har nått minne av ännu högre ränta, men de är jag inte alls säker på. Men då var det småbanker.. //Mattias |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
På föreningssparbanken måste allt bekräftas fram och tillbaka.
Danske bank har du ett lösenord när du loggar in. Sen arbetar du med mappar. När du skall stänga en mapp använder du lösenordet igen. Inte för småsaker som att lägga till nya betalningsmottagare etc. Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kör föreningssparbanken och är väldigt nöjd, jag lyckades få en privat inloggning och bara behöva betala 250kr eller nåt per år för mitt bankkonto och bankgiro. Snart ska jag även koppla in företagsskortet. Inte alls dyrt. Väldigt bra service och man får en personlig bankkontakt.
/Duwaldt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Exempel: Jag lägger in en stor kund som möjlig mottagare. En kollega redigerar infon för kunden och lägger hans egna bankkonto med samma mottagarnamn. Nästa utbetalning görs av en ekonomiassistent. Mottagarnamnet stämmer - kontonumret måste stämma eftersom hon vet att jag personligen lägger upp alla nya bankuppgifter. Min kollega har nu xxxxxxx kr på kontot pga att "vi" hade möjligheten att redigera/lägga till mottagare utan verifikation. Fortfarande en "småsak"?
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
VIP
|
Om checkar är viktigt skulle jag inte rekommendera föreningssparbanken. Sist jag var kund där kostade det 500kr per check och en väntetid på en månad för att få pengarna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vi betalar 120kr / check - Sparbanken Syd. Ca en veckas väntetid innan slantarna kommer till kontot..
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ingen driftig medlem som kan ställa upp lite priser så vi kan se vilken bank som har bäst priser?
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
På Nordea tar utländska checkar 5 dagar eftersom vi måste kontrollera dem innan utbetalning sker.
Har helt glömt bort att kolla priset för företagskunder, ska höra mej för på måndag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sitter på jobbet nu och kollar på intranätet:
Normalpriset är f n 120 kronor / utländsk check. Är det tredjelandsvaluta gäller 300 kronor / check. Det framkommer även att det går att ge rabatt på inlösen av utländska checkar. För att kunna få sådan måste man först skapa ett slags avtal som vi registrerar centralt. Detta kan ske efter att du som kund kommit in för rådgivning, kunnat påvisa att du handlar mycket med checkar och då om rådgivaren finner det nödvändigt av konkurrensmässiga skäl, kan denne ge dej någon form av rabattavtal på checkar. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|