FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Yepp, det var den filmen jag menade Alex. Har en FS Amilio pro med matt skärm just nu och den funkar inte så jättebra i solljus så alla mattskärmade laptops är nog tyvärr inte bra för ändamålet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
MacBook Pro funkar hyfsat i solen (inte glossy) när man kör på max ljusstyrka.
Satt här om dagen ute i trädgården, kan det bli bättre liksom? 28° varmt och laptop i knät med en cola :wub: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det finns ett sorts skärm filter man kan sätta på , som funkar som polariserade glasögon, alltså inte släpper in någon annan synvinkel än dina ögons ungefär.
dock kostar det en del. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är man inte klok kan man ha en kartong runt datorn, då blockeras solljuset
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Blanka/Glossy-skärmar är bara att glömma, man ser inget annat än sin fula spegelbild när man är ute.
Men på min iPhone så är det glossy men den skärmen fungerar perfekt utomhus.. lite mysko ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag kör då med macbook glossy i solljus och det duger...iaf bättre än min gamla acer.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hehe, det ska väl fungera "okej" om man sätter sig någorlunda åt rätt håll. Kanske inte går att designa eller välja färg men, att vardagssurfa läsa epost osv bör fungera ok. Fungerade iallafall helt ok för min egen del, har en DELL.
Är man väldigt petig finns väl "laptop-tält" att få tag i som man sätter på skärmen.. ![]() http://www.lapdome.com/ http://www.laptopsunshade.com/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Provade faktiskt på detta igår också. Att sitta med laptop ute i solen är överskattat.
![]() Vilken jävla besvikelse. Vem vill ha ryggen mot solen och se hälften? Får bygga en låda av pappkartong och tejpa på skärmen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu sitter jag här på balkongen och spelar black jack på min laptop! Det fungerar faktiskt ganska bra nu. Sist jag försökte gick det inte alls, men det berodde på att datorn ställt ner ljusstyrkan på skärmen iom att elsladden inte var i. Så ett tips är ju att dra upp ljusstyrkan till max. Sommar!
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|