FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Han skapelse har faktiskt förändra världen, när jag började använda linux någon gång 1993-1994, då på en dataförening , då hade man inte råd med elen till Vax 11/730 och några till liknade burkar, då fick föreningen lite gamla datorer, som vi började köra linux på. Tro tom vi var först i Sverige med att ha ett event för Linux, där vi körde linux på allting från 386 till Atari Falcon030. 1995 då Windows 95 kom, så innehåll datatidningarna nästa bara okritiska artiklar om Windows och idol bilder på Gates på var och annan sida, idag skriver tom IDG om Linux, och dom har kunniga skribenter. Jag tro också att vi har fått en annan relation till datorer, idag verka många yngre människor skaffa MAC istället PC, man ser t.e.x på stadsbiblioteket, sitter ganska många stunderter med Mac:ar istället för PC. Antaligen är vi tillbaka på terminaltänkadet ingen. Våra datorer blir mer och mer internet terminaler, då skit i samma vilket OS som körs på den, bara man kan göra ett antal grundläggande funktioner på den. Precis som det vara på den gamla BBS tiden.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du kan väl lista alla konsulter som kan hjälpa företag med linux på domänen så länge tills du säljer den, det är ju ett av de större hindrena för att linux skall slå igenom på allvar detta med att det är så få som kan det.
Kanske kan du ta provision på joben du förmedlar med. Så var det i vårt fall då den enda duktiga på Linux slutade så var det ut med det på klienterna och in med ... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
|
Citat:
Dom flesta IT kunniga människor kan ju UNIX idag, mycket tack vare Linux... Linux har samma roll idag, som Amigan hade då jag började med data...Att köra PC början 90 talet, var både dyrt och trist, medan Amiga och Atari var goda alternativ. Problemet är väl att de finns inga bra applikationer för Linux på skrivbordsidan. Om treden att hyra applikationer håller i sig, kan det bli ändring på det.. Många dom program som fanns till Atari och Amigan var dessutom bättre än till PCn. Dom 2 datormärkerna dominerade 2 olika sektorer. Atarin var stor på musik och Desktop och Amigan var populär som videodator och spel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag körde Linux på min Atari Falcon!
![]() Blev så nostalgisk att jag var tvungen att skriva. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
|
Citat:
Atari TT030 var en drömdator på den tiden..... Falcon030 var också häftigt, men sedan kom PC vågen.. En 68030 på 16 Mhz kändes inte så där jättesnabb emot 486Sx25...:-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag använder Linux dagligen på en laptop... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
|
Citat:
Ubuntu fungera dåligt på en del hårdvara, därav så är inte ubuntu särskilt användarvänligt om man råka ha oturen och ha fel hårdvara. Debian är ett annars trevligt alt, som är mycket lättanvänt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|