FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Vid en snabb koll på Gamemonitor historiken kan jag omöjligt få ihop att du skulle ha 10000 unika spelare om dagen. Skulle vara intressant att se printscreen på det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag är inte helt 100 på att det är unika. (Vet inte ens hur det funkar att vara unik riktigt) Sparas IP 24 h och registreras inte igen under den tiden, om det är unikt?
I fall det är ickeunika kanske det inte är så intressant längre? Ska försöka fixa fram så jag vet säkert hur många unika det är. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
10 000 unika eller icke unika spelar egentligen inte så stor roll. Egentligen så är väl ickeunika bättre i det här fallet eftersom de då skulle vara trogna din server. Skulle du kunna förtydliga vad det är du vill?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag blev lite förvirrad i texten, men du har alltså en populär cs-server och en mindre populär tillhörande webbplats? Och du vill börja tjäna pengar på det?
Första gången jag ser någon som säljer adminrättigheter på en cs-server faktiskt, don't like it! Måste man svara på ett formulär när man ansluter eller hur vet du ålder och kön? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Det är klockrent ju, snoriga cs-fjortisar är endast goda nog att tjäna stålar på. De bidrar ju inte direkt till bruttonationalprodukten med sitt "aim".
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Ett starkt tips till dig, där jag personligen har erfarenhet, är att inte hålla på att försöka tjäna pengar inom Counter-Strike scenen.
Det finns alltid personer som kan lägga sig under ditt pris då dem har bra kontakter hos personer som känner personer, som har en pappa som jobbar på Telia och kan placera lite schysta burkar i deras nät. Kort sagt: Gaming-branschen är svår, dåligt med pengar och inget framtidsyrke. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Han vill som jag förstår det försöka bygga kringtjänster. Inte monetisera själva spelservern. Jag tycker det verkar lovande förutsatt att det verkligen är 10000 unika besökare om dagen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Det handlar ju just om att hitta personen med kunskaperna och/eller kontakterna (vad det nu är som krävs) som gör att du tjänar pengar. Tycker han gör helt rätt som kastar ut bollen för att se om det finns nån som kan hjälpa honom. Man behöver inte bygga hus själv. God lycka |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
@ aquastorm: Det jag vill är det grazzy säger.
Citat:
Det som eliasson säger har jag redan insett men vill ta vara på det jag har byggt upp iaf. Lade lite annonser från double på startsidan igår när man "joinar/ansluter" till servrarna för att se hur många ickeunika besökare jag har. I morse stod det 70000 impressions för igår. Tror det kan stämma med 10000 unika besökare, vet fortfarande inte riktigt hur jag ska kolla detta men återkommer med det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
70000 impressions skulle snabbt uträknat innebära att varje person av de 10000 besökarna stannar och spelare 7 kartor eller loggar av och på 7 gånger under dagen. Vet inte hur ofta du byter bana eller liknande heller så.
Menar du sedan att det är annons som visas då man ansluter till servern eller där man väljer team? Är det väljer tea så kan ju en annons visas väldigt mycket mer. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|