FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ne det med fri trafik blir det inte, vill inte bli avstängd helt plötsligt bara.
Hur funkar det med att skaffa ett amerikanskt webhotell har hittat http://www.surfspeedy.com/webhosting.htm 65gb trafik för $6.95 / månad. Men hur funkar det med utlänska betalningar, är inte så sugen på att ge ut visanummer eller så till de. Faktura är ju bäst, men det blir kanske dyrt med avgifter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() många internetbanker har en gratistjänst kopplat till ditt betalkort, där du kan få ett "kortnummer" som fungerar i en förutbestämd tid och summa. Det borde du kolla upp om du inte vill ge ut ditt riktiga kortnr. /T Tycker iofs att rädslan med kortköp är överdriven och här borde den vara obefintlig.B) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skulle vilja rekommendera en leverantör som inte nämnts här tidigare vad jag sett.
datakultur . com - ligger i sverige (och servrarna står här), går att nå på telefon, skickar pappersfakturor och har fungerat klanderfritt för mig. Jag valde dem för att jag ville ha ett hotell som har servrarna i sverige (en community måste ha snabb responstid, upplever inte att amerikanska hotell har samma fart även om överföringshastigheten kan vara bra). Två gånger har det varit problem - en gång hade Telia routingproblem, inget som de kan lastas för. En gång kraschade en disk - det fixades på under två timmar trots att det var sent en fredagkväll som det började strula. Eftersom jag inte betalar tusentals kronor i månaden så tycker jag det är mycket bra! Kostar 100:- ink moms / månad för upp till 10GB i månaden, 250MB utrymme, databas etc. Har man bara lite trafik är det inte svårt att täcka den kostnaden med en adsense-annons om det är en hobbysida. De känns som ett otroligt seriöst alternativ till många billiga alternativ som 99kronor . com t.ex. som jag använt för lekprojekt - de tycks helt ha gått under jorden senaste månaderna sen de fick problem med nån disk . Ingen som helst svar på supportmail, funkar sporadiskt (just nu inte alls, till och med namnservrarna är nere..). Jag jobbar inte åt datakultur, är bara mycket nöjd kund! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Rekommenderar Cliche Webhotell, bra support, billigt och mycket trafik.
Huvudkontoret ligger i Danmark, men de har även kontor i Malmö. H. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag använder mig av Aleborg i Stockholm (aleborg.se) sedan ca 1 år. Har flera sajter där och det funkar mycket bra.
Under våren hade de ett par korta störningar men de hanterade det bra. Supporten funkar kanon. Får ofta svar inom 1 timma och då ofta på kvällar/helger. Priserna tror jag är ganksa bra också. Men det är inte det viktigaste tycker jag. Mvh /A |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Ligger också på Aleborg sedan ett och ett halvt år tillbaka. Tror att det finns få webbhotell som matchar Aleborg vad det gäller support och kvalité.
Visserligen är dem inte speciellt billiga om man ser vad man får för utrymme och överföring samt är de lite snåla med databaser. Att välja webbhotell är en indviduell fråga tror jag. Men lite aldrig på de som lovar guld och gröna skogar till småpengar. Fritrafik existerar inte. Vill man prioritera bandbredd till låga priser får man söka sig utomlands. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
swedhost.com är ett bra alternativ...gratis i månaden med både php och mysql på lightalternativet.
Edit Tobbe: länk redigerad |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |