FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har själv alldrig använt mig utav expression engine, men jag vet att edn bygger på Code Igniter vilket jag använder dagligen.
Att få bort /index.php/ är inga problem, bara att slänga in en .htaccess fil. Om jag inte minns fel så finns det till och med en liten guide över hur man fixar det i codeigniters wiki. http://www.codeigniter.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Vad jag egentligen letar efter är ett system rätt likt Movable Type, fast kraftfullare. Vilket alltså får mig att dra slutsatsen att själva koda några plugin som löser problemen. :unsure: Det finns ju dock en väldans massa CMS där ute så om någon vet om ett som kanske motsvarar det jag vill får gärna säga till. :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Det är gratis och grymt bra. Bildhanteringen har jag inte koll på, men du hittar nog något passande bland de tusentals gratis moduler man kan lägga till. URLer har du full frihet att välja vad du vill. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Är inte direkt förtjust i sättet de CMS:er jag kollat producerar sidor på...
Jag gillar MT:s sätt med statiska sidor. Motorn på ett ställe som skapar sidor på ett annat. Det producerar snygga url:er och man kan skapa filerna var man vill. Finns det ingen bra CMS som gör samma sak? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
ingen roll var filerna ligger eller om det över huvud taget finns en fil för varje sida? Det väsentliga är väl att man får den URL man vill ha och det innehåll man vill ha? För Drupal så finns modulen Pathauto som automatiskt genererar URLer utifrån ett valfritt format. Kanske kan vara något. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
[cite] Jag vet om lösningen, dock är det en fullösning... och som sagt, de CMS som jag tittat på Joomla/Mambo, Drupal, ExpressionEngine skapar alla fler problem än de löser för mig.[cite]
På vilket sätt skulle det vara en fullösning att använda .htaccess? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Det är en fullösning, därför att man inte skall behöva köra med htaccess från början. Kanske är jag extrem, men jag vill ha snygga URL:er. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Har precis börjat leka med Joomla 1.5 och är väldigt nöjd med hur det fungerar, här kan du använda mod_rewrite och sökmotorsvänliga URL:er.
Mina blir t.ex. http://www.mindomän.se/more-about-jo...open-standards vilket jag personligen tycker är ganska snyggt, och döljer väll CMS-systemet ganska bra. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|