Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Crystone co-location nere?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-03-23, 16:18 #11
JLEs avatar
JLE JLE är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 382
JLE JLE är inte uppkopplad
Flitig postare
JLEs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 382
De var tydligen utsatta för en DDoS-attack
JLE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-23, 20:26 #12
clonixs avatar
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 722
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
clonixs avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 722
JLE .. Vid sånna påståenden får du gärna uppge en källa!
clonix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-24, 08:27 #13
wooper wooper är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 128
wooper wooper är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 128
Citat:
Originally posted by clonix@Mar 23 2008, 21:26
JLE .. Vid sånna påståenden får du gärna uppge en källa!
Prova Crystone's driftinfo vettja.
wooper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-24, 09:34 #14
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Nätstörningar Tidpunkt: 2008-03-22 19:11:38
Kortfattat: Vi upplever för närvarande nätstörningar i Liljeholmen, Stockholm. Våra tekniker arbetar på att lösa problemen.
Problemet avhjälptes strax efter kl 20.

Inte ett ord om DDos-attacker.
För övrigt kom infon upp 19:11 och driftavbrottet inträffade 17:41, d.v.s. ganska exakt 90 minuter för att komma ut med info. Dålig stil.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-24, 15:26 #15
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
DDoS lär det inte ha varit, då en av deras routrar svarade ICMP unreachable om jag minns rätt.

Alltså att en länk var död eller en annan router/switch hade dött, visst så kan ju utrusstningen dött pga en ddos men då kan det inte vara så vettig utrusstning dom kör om den dör helt.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-24, 15:35 #16
JLEs avatar
JLE JLE är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 382
JLE JLE är inte uppkopplad
Flitig postare
JLEs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 382
clonix: Var deras support som svarade det på mail.
JLE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-24, 16:46 #17
wooper wooper är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 128
wooper wooper är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 128
Citat:
Originally posted by robertsson@Mar 24 2008, 10:34
Nätstörningar Tidpunkt: 2008-03-22 19:11:38
Kortfattat: Vi upplever för närvarande nätstörningar i Liljeholmen, Stockholm. Våra tekniker arbetar på att lösa problemen.
Problemet avhjälptes strax efter kl 20.

Inte ett ord om DDos-attacker.
För övrigt kom infon upp 19:11 och driftavbrottet inträffade 17:41, d.v.s. ganska exakt 90 minuter för att komma ut med info. Dålig stil.
Dålig stil och dålig stil.

Upptäcker man ett problem är inte prioritet nummer ett att uppdatera driftinfon. Tror man sig dessutom kunna avvärja prolemet relativt snabbt väntar man med att uppdater.
Har man heller ingen aning om vad som orsaker problemet brukar man inte heller uppdatera
wooper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-24, 16:55 #18
Normans avatar
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 589
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Normans avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 589
Citat:
Ursprungligen postat av wooper
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Nätstörningar Tidpunkt: 2008-03-22 19:11:38
Kortfattat: Vi upplever för närvarande nätstörningar i Liljeholmen, Stockholm. Våra tekniker arbetar på att lösa problemen.
Problemet avhjälptes strax efter kl 20.
Inte ett ord om DDos-attacker.
För övrigt kom infon upp 19:11 och driftavbrottet inträffade 17:41, d.v.s. ganska exakt 90 minuter för att komma ut med info. Dålig stil.
Dålig stil och dålig stil.
Upptäcker man ett problem är inte prioritet nummer ett att uppdatera driftinfon. Tror man sig dessutom kunna avvärja prolemet relativt snabbt väntar man med att uppdater.
Har man heller ingen aning om vad som orsaker problemet brukar man inte heller uppdatera
Jag håller inte med. Jag tycker man ska lägga ut driftinfo, annars tror kunderna att man inte har koll på läget eller bara vill sopa sakerna under mattan.

Dock är man inte helt ofelbar på den punkten heller. När det varit riktigt hektiskt har man inte kunnat göra driftinfouppdateringarna lika snabbt som vanligt.
Norman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-24, 17:46 #19
nordiz nordiz är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 8
nordiz nordiz är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 8
Självklart är ett mål från Crystones sida att lägga upp driftinformation så fort som möjligt. Aktuell driftinformation går att läsa via http://customer.crystone.net

Vid det här tillfället dröjde det tyvärr ett tag innan driftinformationen kom ut då alla jourhavande tekniker jobbade med att lösa problemet. Så fort första teknikern fick en sekund över så lades driftinformation ut.

Vi på Crystone jobbar hårt på att hålla vår driftinformation uppdaterad så bra som det går. Oftast läggs driftinformation ut direkt när problemet är identifierat.

Alla kunder med serviceavtal (tecknas separat via tecknandet av en tjänst från Crystone) kunde ringa jouren och få löpande information den vägen.

Vår jour finns tillgänglig 24/7, året runt för kunder med serviceavtal och vi har självklart monitorering på alla våra tjänster, så felanmälan direkt till vår jour är sällan (eller aldrig) nödvändig.
nordiz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-24, 19:36 #20
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Originally posted by nordiz@Mar 24 2008, 17:46
Självklart är ett mål från Crystones sida att lägga upp driftinformation så fort som möjligt. Aktuell driftinformation går att läsa via http://customer.crystone.net
Vid det här tillfället dröjde det tyvärr ett tag innan driftinformationen kom ut då alla jourhavande tekniker jobbade med att lösa problemet. Så fort första teknikern fick en sekund över så lades driftinformation ut.
Vi på Crystone jobbar hårt på att hålla vår driftinformation uppdaterad så bra som det går. Oftast läggs driftinformation ut direkt när problemet är identifierat.
Alla kunder med serviceavtal (tecknas separat via tecknandet av en tjänst från Crystone) kunde ringa jouren och få löpande information den vägen.
Vår jour finns tillgänglig 24/7, året runt för kunder med serviceavtal och vi har självklart monitorering på alla våra tjänster, så felanmälan direkt till vår jour är sällan (eller aldrig) nödvändig.
Varför ska det krävas ett SERVICEAVTAL för att får reda på att felet ligger hos Crystone??? Bland det absolut dummast jag hört! IDIOTI!

Hur ska jag som kund på en helgkväll kunna veta var felet är eller hur jag ska aggera om supporten har stängt och driftinfo uppdateras ej?

MYCKET MYCKET DÅLIGT!

För övrigt måste ni ha fått X samtal till detta hemliga journummer som tog eran tid, då måste det vara smidigare att EN tekniker offrar 120 sekunder EN gång till att uppdatera driftinfo. Allt låter som dåliga ursäkter för dåliga rutiner!

Varför inte göra som andra och ge journummer till alla och ta betalt av dessa som saknar avtal om åtgärder måste vidtas?

/Micke som i veckan flyttar ut servern från crystone.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017