FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sen som en liten "Spark i baken" på oss själva så har vi "webmasters" mycket att lära...
Vågar påstå att 9 av 10 här på forumet inkl. mig själv gör det misstaget att vi planerar och bygger för mycket för jag menar man vill ju inte släppa en hemsida såvida den inte är PERFEKT! ![]() Detta innebär att vi lägger FÖR MYCKET tid på... seo, webhotell, script, grafik, länkbyten, kodning av diverse saker mm. Vi borde jobba mer med att skapa intressant innehåll för då kommer besökarna i bokstavligen tusentals om man lyckas pricka rätt! Hennes blogg bevisar verkligen min teori för hon har verkligen "prickat rätt" när det gäller få fram innehåll som tilltalar en viss grupp eller typ av människor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
||||
Flitig postare
|
http://youtube.com/watch?v=ei33BfiHbws
HAHAHAHAH, fan var det var längesedan jag skrattade så mycket |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
dubbelpost
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det finns en hel del tung kompetens bakom den bloggen, så jag är inte förvånad över att de drar stora besökssiffror. Men clonix satte huvvet på spiken, gör man det intressant för besökaren så lönar det sig.
Jag blir iofs lite fundersam på "Det vore intressant att pröva", säger Konsumentverkets Mattias Grundström till City. Han understryker dock att han syftar på bloggar generellt, inte specifikt på "Blondinbella"." När en myndighetsperson säger "det vore intressant att pröva" så betyder det i mina ögon att de kan komma att lägga ner stora resurser på att pröva ärendet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Finns lite om vad som kan anses gälla här på SEO-foum inlägg 2 i tråden
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() Jag vet inte om hon är så pantad som alla verkar tycka. Hon har ju onekligen lyckats med det många försöker med. Berömelse och rikedom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det handlar snarare att av någon anledning (bra eller dålig) få en massa publicitet och att någon senare bestämmer sig för att tjäna pengar på det. Det finns ju hur många exempel som helst på puckon som varit med i dokusåpor etc som har blivit programledare och annat för att de har knullat i TV etc. Vid detta tillfälle är de ofta kända nog att kunna börja tjäna pengar på sitt namn. Och här handlar det inte om att de behöver vara skickliga företagare - det regnar in erbjudanden från företag som vill tjäna pengar på dem (vilket naturligtvis ger pengar även till kändisen ifråga) och sen är allt bara i rullning. Någon nämnvärd kompetens behövs inte för att starta en sån här grej. Däremot ska det väl sägas att man på sikt säkerligen lär sig att bli en rätt duktig företagare. Blondinbella har uppenbarligen en rätt bra inblick i företagande, marknadsföring, produktplacering och hur man stärker ett varumärke. Men detta hade hon knappast någon större koll på från början. Paris Hilton tjänar också bra pengar på sina egna varumärken, sina små upptränden och att lira omkring och leka märkvärdig. Guuuuuhd så mycket hon har kämpat för att komma dit hon är. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Visst är så loopy_ida. Hon lär som 18-åring sitta i en betald bostadsrätt i Stockholms innerstad. Fortfarande gå kvar på gymnasiet och lär inte ha några som helst problem för framtiden. Fortsätta plugga eller ta ett välavlönat arbete inom mode/media direkt.
Tycker en del skribenter fullkomligt stinker av avundsjuka. Jmfr hur trådarna brukar vara när en yngre kille lyckas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker det är skitbra när unga personer lyckas. Hur skulle det skapas nya unga drivna entreprenörer om alla bara gnällde varje gång någon lyckades
![]() Jag tycker det är skitskönt när en ung blondin skriver om smink & sheit och får mer trafik än flera av våra portaler *asg* |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
|
||||
Medlem
|
Det här känns typiskt webmasters.
Det spelar ingen roll vad man tjänar pengar bara man gör det, oavsett om man kopierar andras webbplatser och idéer, stjäl domännamn eller har en blogg där man leker brat, sålänge man tjänar stora pengar är man en bra företagare och förtjänar all respekt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|