FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har personligen inget mot facebook....
men även jag har fått känslan av att sidan är döende. - Det finns inget vettigt innehåll på sidan - Den är för "Amerikansk" i mina ögon - Blev endast medlem pga. ett j-vla tjat från kompisar och bekanta när sidan var "hype" och ALLA verkade vara där. - Vad ska man göra där egentligen? Det enda positiva med sidan är väl om man inte lyckats komma över nån flamma eller letar efter en bekant/släktning etc. Ja! ...då är väl facebook ett av ställena jag skulle börja leta på.... men annars kommer jag inte på så många andra spännande användningsområden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
På tal om allför många applikationer. Jag sparade alla invitations i någon månad:
*egenreklam borttagen* Nuförtiden ser jag bara Facebook som en adressbok och för att kontakta kompisar jag inte orkar mejla ordentligt till. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Att säga att FB är dött är ren idioti. Har dock aldrig förstått tjusningen med skiten, bara blivit trött av av alla dröser av invites till larv man får.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har Facebook, är smidigt att hitta folk på, och deras adresser
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har bojkottat facebook. Har inte tid med ytterligare en tidstjuv. Men jag minns gamla siter som sixdegrees.com och liknande, runt år 2000 eller så så var alla med där, de hade massor av anställda och fick in en massa investerares pengar. Sen dog allt. Det fanns inget innehåll och siten var bara rolig en stund i sig.
Historien upprepar sig kanske? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har aldrig använt facebook och kommer nog aldrig göra det. Fenomenet påminner ju om gamla BBS tiden (där var man aktiv) men sånt har ersatts av forum och IM funktioner.
Däremot i affärslivet använder jag gärna linkedin. Att lägga till alla jag känner och knappt känner känns väldigt meningslöst. Men där är man väl en såndär bakåtsträvare ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
FB = Fragbite.. i mina ögon i alla fall
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Att media inte skriver om det längre är väl inte så konstigt? Media skriver om nyheter (för det mesta) och ett fenomen kan inte vara en nyhet hur länge som helst.
Facebook har mognat precis som alla webbsidor och nätbaserade tjänster gör med tiden. Om Facebook kommer att finnas kvar om fem år beror helt och hållet på hur de lyckas utveckla tjänsten och behålla sina användares intresse för densamma. I min bekantskapskrets så används Facebook för att annonsera ut bjudningar, fester, evenemang, födelsedagar, mm, mm. Jag måste ha ett konto på Facebook om jag vill ha ett socialt liv vid sidan om arbetet. Så länge Facebook kan hålla ett sådant grepp om människors liv så kommer tjänsten att leva vidare även om ingen uppskattar den. Jag föredrar den gamla djungeltelegrafen då man ringer varandra för att informera om olika aktiviteter. I vilket fall så tror jag att Facebook är starkare än någonsin då det har blivit ett sätt att kommunicera på, precis som telefonen, messenger, snigelpost, fax och mail. I framtiden kanske en affärskontakt först kan anses vara officiellt etablerad när två företag addat varandra på Facebook ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nej Facebook är långt ifrån döden.. det är bara media som inte skrive om facebook lika mycket som innan.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|