FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Får inte glömma att nämna en av dom bästa: Videolan (VLC player).
Släpptes tydligen en ny version igår. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tycker inte att det spelar så stor roll huruvida programmen är gratis eller inte längre. Visst tycker jag att det är jobbigt att Photoshop kostar sex tusen men tacksamt nog så är jag inte intresserad av bildredigering.
Skulle rekommendera folk att prova Safari, mycket kompetent browser som färdas i ljusets hastighet i jämförelse med Firefox slöa rendering av sidor. Safari 3 verkar dessutom bli ändå snabbare än Firefox. Gratisapps som jag använder är nog Firefox, iTunes, Adium, Transmission, MPlayer och Safari. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Men där håller jag inte med.
Just bildbehandling tycker jag är ett bra exempel. När jag ska beskära en bild eller liknande enkla uppgift, så fungerar Gimp (som jag hatar gränssnittet på) eller Paint.NET (som är väldigt begränsat) bra. Ska jag göra mer avancerade saker, och automatiseringar så måste jag ha PhotoShop. Jag tycker att det är jättebra att halvkompetenta alternativ finns gratis, för den som inte behöver allt som PhotoShop erbjuder, och för oss som faktiskt behöver det så finns det möjlighet att betala för att få det. Tycker också att priset på just PhotoShop har sjunkit så pass mycket så att det är prisvärt nu. När version 6 kom kostade den svenska versionen 14000kr inkl moms. Så viktigt är det inte för mig. 6-7 tusen är helt okej för det bästa programmet som finns. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Firefox, VLC, Azureus, Win SCP och Bandwidth Monitor
![]() Resten jag använder är sorgligt nog inte gratis :/ Photoshop, Dreamweaver m.m.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ad-Aware SE
Mozilla Firefox 3 Beta VLC Bitlord DAEMON Tools Skype Msn Messenger |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
The GIMP
Opera/Firefox Audacity Thunderbird Är trevliga små gratisprogram som jag använder nästan dagligen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan ju passa på och tipsa om gimpshop för de som vill ha ett gratisalternativ till photoshop men inte gillar gimps upplägg. Har inte använt det på ett bra tag så jag vet inte om det fortfarande utveckals.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Ett annat tips är BurnAware Free Edition. Det verkar vara riktigt bra, har dock inte givit det allt för mycket tid... än. Edit: Jag kanske borde nämna att BurnAware inte är ett ljudredigeringsprogram utan ett program till att bränna ner en massa saker med. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|