FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fått några bud än?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Medlem
|
nä, men jag ha ringen brådska heller. Tror jag kanske ska ta och starta nån svensk awardsida/tips om snygg svensk design på den istället, har ändå så pass liten verksamhet på den nu att jag itne behöver domänen för att lansera mina tjänster.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ni som har åsikter om värdet på webbdesign.se, vad tror ni om domännamnet webbdesigner.se (OBS, det är inte min domän, vill bara höra lite åsikter).
Det är ju näst intill samma ord fast det ena är ett verksamhetsområde och det andra är utövaren. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Eller så är det plural, en design, flera designer
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sant, men ser ni den dom mer eller mindre värdefull än webbdesign.se?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Medlem
|
Har själv funderat en hel del på domänord i grundform respektve olika böjda former.
Har letat efter någon slags statistik över hur sökningar i stort fördelar sig mellan olika ordformer (tex grundform sing obest form (ex skola), sing best form (ex skolan), plural obest form (ex skolor), plural best form (ex skolorna)) men inte hittat något användbart. Inser att det skiljer en hel del från ord till ord och att det är mycket svårt att generalisera, men det jag är ute efter något slags genomsnittligt värde (ett genomsnitt finns ju alltid...) att ha som grundvärde när jag bedömer värdet/användbarheten av ett böjt domännamn kontra domännamnet i grundform. Någon som känner till något "matnyttigt" inom detta område? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Domänen är inte riktigt värd 100.000. Men du skulle garanterat kunna få ut 20.000 - 30.000 utan tvekan.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|