FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tror knappast Skatteverket är speciellt intresserat av att försöka sätta dit 15-åriga Johan som tjänar $300 på Adsense. Det är medvetna smitare de är ute efter och det ser jag inget fel i utan det är bra för alla i längden. Tjänar man sådana småsummor så är det ju inte lönt att driva företag heller utan det kan man ta som hobbyverksamhet i så fall.
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Främst baserat på att det inte skulle skada att åka dit i tid om man hamnat i den kretsen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Citat:
Däremot kanske Johan 15 år klara sej , pga han kommer under 1 basbelopp. Dvs man får tjäna pengar på hobby verksamhet årliogen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
det är nog de som tjänar mkt..
och om jag nu jobbar på ett företag får ut 18000. Ska ja skatta för de 300kr jag tjänade på min hemsida då? eller är det någon spec summa det gäller? känns ju riktigt dumt.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Japp, staten är ond. Bäst att gömma sig ordentligt.
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kan inte låta bli att fundera på hur dom går tillväga. Kontaktar dom tex Google och frågar hur mycket någon dragit in på en viss sida? Frågan är ju då vilket intresse google har i att tillhandahålla dessa uppgifter. Sen vet jag inte hur det funkar inom EU, kan tex skatteverket begära uppgifter från tex ett webbhotell i Tyskland om vem som äger kontot.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|