FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Thomas
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Lågt? Nej du.....jag letade t.o.m. i ordlistan, för jag tänkte att det kanske var något annat du menade. Letade inte efter stavfel, eftersom jag inte bryr mig speciellt mycket om dessa. Dock som invandrare trodde jag kanske att jag hade missat ett ord i svenskan. Ren nyfikenhet och inte rättstavning. Att du kanske är ordblind är inget jag bryr mig om heller.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Thomas, du har helt rätt. Har man programmerat sin sida rätt så ska det ta 0 minuter att "underhålla" den, då tänker jag på inkommande beställningar, medlemmar eller vad det nu kan vara man pysslar med. SEDAN finns det andra faktorer som tar tid, support, leverans, annonser och dylikt men det är en annan kula som man får se upp för. Ville bara påpeka det då jag inte tror att alla förstod vad du mena med att det inte ska ta någon tid... eftersom sidan kan sköta allt "jobb" åt en (beroende på VAD man pysslar med)
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Inlägg rörande projekt som är till salu här har en väldig tendens att spåra ur och bli off topic. Sällan jag sett en dylig tråd som hållt sig inom topic.
Handlar ju egentligen inte vem som har rätt eller inte. Som Thomas säger så är det ju inga större problem att utveckla en sajt som har en nödvändig drifttid på 15 min per dag. Beror ju helt och hållet på hur man väljer att utveckla den. Support är ju inget som absolut krävs för att den ska fungera. Handlar ju också mycket om att utveckla åt det hållet för att få så lite support-ärenden som möjligt. Sajten i fråga tar enligt nuvarande ägaren en timme per dag vilket bara är ett mått på vilken väg man gått. Att utveckla en liknande sajt som endast har 15 minuter underhålls-tid per dag är ju knappast någon omöjlighet. Håller helt klart med Thomas när han säger att sajterna under normala förhållanden helst ska sköta sig själva utan någon nödvändig manuell handpåläggning. Det är ju bara om utvecklingsmetod. Självklart beror det på branschen men de flesta Internet-baserade projekt har ju potential för en mycket automatisk drift.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
Visst, jag lägger ner min röst. Det är en underbar affär där man tjänar 670,- per timme/dag man lägger ner och inget annat behöver göras för att hålla sidan igång. Det är bara att köpa och tjäna pengar. Glöm inte att sidan kan tjänas in under tre månader! Detta är en guldgruva!
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Som jag sagt så har vi inte mycket tid att lägga på sajten. Vi är inte 5 som jobbar med sajten utan 3 varav 3 studerar samt att två av oss inte har tillgång till dator mer än max 2 timmar i veckan. Vi har tagit beslutet att sälja sajten, på lång sikt är det klart att vi förlorar på det men finns faktorer som gör att vi måste sälja, bl.a. att vi tänker starta nya projekt och dels privata faktorer. Såg även att erbjudanderna och quizarna tagits upp. Just erbjudanderna och quizarna tar knappt ingen tid, visst vi är dåliga på att komma med nya sådana men det hör inte hit. Erbjudanderna kommer från tradedoubler och adpepper samt "vanliga" annonsörer. Hör gärna av er! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Flitig postare
|
smslandet: få se om jag har förstått rätt vad det handlar om.
Ni har själva satt ihop en quizz om ett företags produkter. Folk kan hitta informationen i quizzarna på företagens hemsidor. Ni länkar till dem via tradedoubler och hoppas helt enkelt på att folk köper saker när ni har länkat dem? Vad jag trodde var att ni sålde den statistik quizzarna gav till företaget som de handlade om. Jag har väl fått det här helt om bakfoten men jag har inte kunnat prova på grund av gränsen på 100 per dag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Ja det sämmer någolunda =). Vi får betalt per klick och för att hitta svaren får man gå in på respektiva företags hemsida. Självklart skulle det kunna gå att sälja quizarna till företag som vill göra undersökningar men tid och kontakter finns inte. Quizarna ger inte så bra med pengar utan det är erbjudanderna som ger dem större pengarna. "Häng på låset" 10.00 ni som vill se hur det fungerar eller PM:a mig för ett test loggin. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
|
Jag är intresserad.
|
|||