FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Skulle ni va intresserade av en sådan extern eller har de tänkts att bli inmalet i sidan? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Citat:
http://www.balticinkasso.com EDIT: Omformulering + länk |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Vad tydlig med vad du vill? Vad jag har fått lära mig den hårda vägen, att många som anlitar webbmänniskor, inte riktig vet vad dom vill, eller har orimliga krav till ett pris som inte går och hålla. Om du inte är en über människor i data, räkna med att det kostar ganska mycket pengar att göra en webbutik speciell for you. Räkna med att den som gör jobbet, tappar lusten efter en stund, om han inte gör det för egen vinning.
Många webbmänniskor inkl mig själv gör en allt för positiv uppskattning var saker och ting tar i tid att göra. Betala ingenting i förskott. WN är precis som blocket. Är det större pengar gör ett avtal. Har du ett krav på en person lik på den personen, det kanske har glömts bort eller bli liggande. Stäm av med varandra, vad som är gjort, gör delbetalningar. Det är ungerfär som i Amerikanska filmer, när dom skall anlita en lönnmördare, 50% nu och 50% när projektet är klart. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
och å andra sidan, om man själv gör jobbet, lämna inte bort något innan du har alla underlag för fakturering.
Jobba mot egen server så (server)koden skyddas. Det har man också hört en del gånger här; att något gjort något, levererat, men inte fått betalt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Om man har ett Feedback-forum här så borde man ju bli "rädd"
för att få negativ feedback. Precis som på Tradera och eBay. Om man då anlitar eller säljer till någon som inte har någon feedback eller låga poäng så kommer varningssignalen direkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det viktiga med ett sånt system måste väl ändå vara att man inte gör affärer med personer som har Dålig feedback? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har åkt på några blåsningar här när jag letat designer. Folk som inte gjort jobbet men tagit förskottsbetalning och sedan försvunnit från jordens yta. Folk som säger sig ska göra jobbet och jobbar några timmar, men sedan inte har tid oavsett vad man kommit överens om. Jag har också hittat en del bra kompetens där allt gått smärtfritt, så det är verkligen olika.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|