FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Kul att ämnet finns här på WN. Mvh Johan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Efedrin!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
70 kg på 181 cm är i den smala änden av vad som kan anses som normalvikt. Svårt att avgöra utan att mäta benstomme osv.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men .. jag är 14 år gammal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Problemet är folk läser för mycket i kvällstidningar om mirakelkurer, snabb viktminskning och bantningspiller. Det är enkelt att säga att man går i ner i vikt genom ett kalori-minus, men att komma dit är en lång resa för många. Många gör också felet att överdriva sin diet vilket gör att man helt enkelt inte orkar fullfölja sin planerade viktminskning.
Visst har åldern en stor påverkan på basalförbränningen mycket på grund av minskad muskelmassa och minskad hormonframställning. Det finns dock inget som säger att man inte kan komma i form även om man måste lägga lite extra kol i spisen. Det som jag tycker är mest oroväckande är att folk inte ser en viktminskning ur ett större perspektiv än att man "ser bättre ut". Att övervikt orsakar hjärt- och kärlsjukdomar, diabetes och cancer går obemärkt förbi. Friskvård kommer garanterat bli mer och mer angeläget med tanke på den ökande övervikten bland den svenska befolkningen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är väl som med allting:
Man måste "bara" bestämma sig.. Slutade röka för en tid sedan o blev erbjuden nikotinplåster på recept-tackade nej. De skulle kunna täcka hela mig med plåster för att sluta-vill jag inte spelar det ingen som helst roll:-) Man tänker helt enkelt: Jag är ingen rökare, jag är ingen rökare o skaffar sig nya vanor. Ska man komma i bikinin till sommaren är det bara att bestämma sig: jag är ingen godistråtta -jag är en minst tvådagariveckanträningsmänniska och så biter man ihop o kör stenhårt. Ingenting är omöjligt-det omöjliga tar bara lite längre tid:-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Den som vill se hur det ser ut i verkligen när man går ner i vikt kan titta i det som jag bifogar... Den andra delen dagboken har jag tappat bort i någon formatering... totalt blev det minus 50kg+ på strax över ett år.
Detta va 2004-2005. Nu har man sabbat till det lite ![]() PS. Inte att rekommenderat att träna så som jag gjorde med min vikt. Fick knä problem med squashen osv... var tvungen till att träna upp alla stödmuskler för att inte förstöra mig själv totalt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan ju tillägga att jag åt ca 3000kcal per dag, mer dem dagarna jag styrketränade.. högt med protein, lagom med kolhydrater mm. Normal mat.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|