FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
Det är det stora igenkännandet som är det viktigaste. Inte exakt vad dom testar på servern. Tror inte många kunder bryr sig om eller förstår det. Ett "Trust Mark" blir inte ett riktigt Trust Mark förrän massor av nätets mest kända sajter använder det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Men då har ju certifieringen växt fram på helt fel sätt. Företag ska välja en certifiering därför att de litar på testerna de gör och skyddet de erbjuds, inte hur snygg loggan är och vad Agda tycker om den.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns det några sådana certifieringar som är pålitliga? (utan att vara gantier knutna till ett viss betalningsleverantör etc.)
Och om man har en tjänst som t.ex. tar hänsyn till omdömmen från kunder, hur mycket kan man ta betalt och fortfarande va intressant för småbutiker? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Det som jag tror skrämmer många är alla myndigheter och branschorganisationer som står bakom "Trygg e-handel".
Frågan är vem som cashar in 2500/1500 kr för alla som ansluter sig? Råd & Rön PriceRunner Svenska Bankföreningen MTB Svensk Handel Konsument Europa Konsumenternas Bank och Finansbyrå Konsumentverket HUI - Handelns utredningsinstitut Allmänna Reklamationsnämnden Creditsafe UC - affärs- och kreditupplysningar Näringsdepartementet – Enheten för IT-politik Stockholms E-handelskammare |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hoppade på trygg e-handels erbjudande, mest för att se om jag skulle få någon positiv respons från kunderna. Det kostar 2500kr och det tycker jag det kan vara värt om det genererar några extra kunder varje månad. Däremot så fungerar inte ens deras e-postadresser när jag försöker svara på deras mail. Då blir jag helt klart fundersam, ännu har jag inte heller sett någon annan hemsida som har fått sin butik "certifierad". Så just nu måste jag säga att det hela känns lite ananas.
Någon annan som har bättre att berätta om dem? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Två godkända butiker har de just nu (se http://www.tryggehandel.se/butiker.php).
Tycker att de var alldeles för långsamma i starten. Det var en stor miss från deras sida att de inte var igång till julhandeln, eller när första tv-inslaget sändes i rapport den 25 november. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Nykomling
|
Ett kul initiativ i rätt rikting. Men som nämnt i inlägget ovan blir det dock en märklig effekt när det nu bara finns två godkända butiker. Jag läste också att 1 av 80 sökande blev godkänd vilket antyder att kraven kan vara felaktiga.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Blev godkänd idag. Nu återstår det bara att se om det ger något.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|