FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
n1.se 315 € 7 yk.se 365 € 4 s5.se 100 € 3 xg.se 326 € 2 kx.se 331 € 2 jy.se 331 € 2 oq.se 350 € 2 0n.se 100 € 2 Förutom att de är korta har jag svårt att se vad de ska vara till för ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vad anser ni i förhållandet mellan .se och .nu vad gäller 2-tecken domäner?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
2 letter .SE nog är 8-10 ggr mer värda. Inte minst pga att det alltid är samma avgift för .SE, medan .NU har varierande avgifter. Ingen överlåtelseavg och lägre risk totalt. .NU är och förblir oberäkneliga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
.se värde bygger dels på att ett stort antal LL-domäner ligger hos Sveriges större domäninvesterare. LL-domäner under .se är också sedan länge "slut" och vi lär knappast se någon släppas för snap på mycket lång tid. LL under .nu däremot är dels betydligt mer kostsam att registrera (lika bra att skriva för närvarande) € 250/per år och det kostar även mer att byta ägare på .nu-domäner än .se. Värdet eller iaf efterfrågan speglas också i att av de möjliga kombinationer (a-z) så finns ingen ledig under .se, medan det finns drygt 250 lediga LL under .nu Jag vill inte gå så långt som Maccke och säga att Nunames är oberäkneliga - det är inte alls min uppfattning om dem! - däremot har de inga planer på att förändra vare sig procedur eller prissättning för ownertransfers, med hänvisning till att "Man vill inte att registrars ska ägna sig åt att ta varandras kunder (som vi ser i många andra toppdomäner) utan ägna sig åt nyförsäljning" Det är min personliga uppfattning att denna inställning av Nunames är en del av att .nu-TLDn kommer att tappa i storlek och värde framöver - inte bara för LL-domäner, utan för TLDn generellt. Utan naturlig och enklare eftermarknad för .nu-domäner kommer nog värdet urholkas med tiden. Det är bara att hoppas att Nunames själva inser detta mycket snart. Jag anser heller inte att det går att generalisera ett värde på LL-domäner, utan det beror nog helt och hållet på vilken domän det handlar om, efterfrågan, betydelse mm. En bättre LL.nu kan nog hamna i bra prisklasser. Vad skulle ni själva säja att gp, vm, hp, se, vi, di osv är värda under .nu? Sannolikt lättare att hitta betalningsvilliga kunder på, än "xzqy"-domäner under .se Men sen finns det naturligtvis verksamheter som bygger från ett domännamn också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
tex tv.nu...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har domänen "ej.se". Ganska nöjd med den eftersom den inte hade registrerats under massregistreringen när .se blev tillgängligt für alle.
Att det finns så många intressenter av svenska domännamn är för mig ofattbart. Ok, visst har vi en marknad i Sverige med cirkus 9 miljoner möjliga köpare, men så stor är väl ändå inte målgruppen att man kan hoste upp tiotusentals kronor för ett domännamn? Det dyraste namnet som sålts är väl business.com (med tillhörande sida och nätverk dock). Vilket är det dyraste .se som sålts? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
yrkeshögskolan kanske... [/QUOTE] Då kanske du har kvalificerade gissningar på övriga med mer än ett bud? n1.se 315 € 7 [/quote] net.se såklart n+ett... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Skall försöka sälja fp.se om intresse finns...
Skicka Bud! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|