FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag använder mig av opensrs (tucows) för mina .com, .net, .org domäner mm.
Jag tycker det är mycket smidigt med innestående pengar och domäner registreras på direkten. En Sådan tjänst för .se skulle vara mycket interesant. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Själv köper jag ibland domännamn med tanke på framtida projekt kanske 1-2 år innan jag kommer göra något konkret och då är det inget jag vill skylta med förens projektet är lanserat. Tyvärr berörs jag ju inte av dessa erbjudanden då jag sedan några år skrivit återförsäljar-avtal med Binero/Aleborg och då handlar vi .se domännamn för 139 kr vare sig vi vill eller inte. Det vänliga webbhotellet, jo tjena. Tyvärr har Aleborg gått ifrån kvalite och personlighet till kvantitet och mainstream. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Skatan: Be en kompis registrera domänen då och för över den till dig?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Att visa en lista över senaste registrerade domännamn tycker jag är brunt.
NEware gör också det, trots mina önskemål om att dom ska sluta med det. :P Om jag kommer på en briljant idé så skyndar jag mig såklart att registrera ett passande domännamn, och då vill jag ju inte att andra ska få nys om mina planer förrens jag hunnit lansera tjänsten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Tyvärr är det svårt att ge kredit hur som helst, det finns massor av skojare där ute som betalar ett gäng domäner, får kredit och sen registrerar massor av domäner men struntar i att betala, jag vet tyvärr åtminstonde en sådan person här på wn
![]() Många bäckar små blir snart en stor flod... Vissa av våra kunder har kredit idag, men de har varit kunder i flera år och vi har en personligkontakt med dem. Binero skiljer sig på inget sätt ifrån det Aleborg har varit under alla år, enda skillnaden är att vi idag hanterar 400% fler supportärenden dagligen jämför med vad vi gjorde för bara 8-10 månader sen. Vi arbetar dagligen med förbättringar i våra befintliga system samtidigt som vi investerar miljoner i ett nytt system som ska stå klart under första halvåret nästa år. Vi kommer alltid att försöka vara personliga och enkla att ha att göra med, tyvärr kan man inte tillfredsställa alla kunder till 100% hur man än försöker, men det gäller inte bara oss utan alla företag, oavsett storlek. De domäner som visas på förstasidan är registrerade och bekräftade domäner, inget annat. Alla beställningar läggs i kö i vårt ordersystem och processas inom 30 sekunder förutsatt att det inte är en ny kund som lägger en beställning på en domän, då är väntetiden 20 min. Detta system fungerar i 99 fall av 100 och tyvärr kommer det då och då en som orsakar ett problem eller liknande och vi försöker då att omgående lösa det. teddyjohan, det verkar konstigt att det tog 5 dagar att få bekräftelse, skicka gärna över mer info till mig så får jag ta en titt på det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Icke .se registrerar jag uteslutande hos Dynadot. Dom kör med prepay.. helt suveränt, bara langa över pengar från paypal-kontot till deras prepay (även via ren paypal betalning funkar köpen direkt). Sedan hoppas jag eran direktbetalning med SEB återkommer, saknar den tjänsten redan.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Direktbetalningen via SEB saknar även vi, tyvärr hade SEB/Samport stora problem med detta och vi fick aldrig någon rapport om inbetalningarna, därför ansåg vi det bäst att ta bort detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Detta hände mig nyss med domänen: klassisk.se
Nu när jag tänker efter kanske den domänen inte var att hänga i granen ändå... eller? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||