Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Förbannad på Binero

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-12-10, 12:59 #21
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
magics avatar

Reg.datum: Jan 2006
Jag använder mig av opensrs (tucows) för mina .com, .net, .org domäner mm.
Jag tycker det är mycket smidigt med innestående pengar och domäner registreras på direkten. En Sådan tjänst för .se skulle vara mycket interesant.
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-10, 14:33 #22
Skatan Skatan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Skatan Skatan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Originally posted by myapp@Dec 10 2007, 01:16
Binero gör ju inte saken bättre genom att berätta vilka domäner som registreras på deras första sida. Då är det ju bara att sitta och sno registreade domäner då de väntar ett bra tag trots att de fått betalt. Skulle jag vara Anders Aleborg skulle jag se över mina rutiner kring fakturorna.
Håller med.
Själv köper jag ibland domännamn med tanke på framtida projekt kanske 1-2 år innan jag kommer göra något konkret och då är det inget jag vill skylta med förens projektet är lanserat.

Tyvärr berörs jag ju inte av dessa erbjudanden då jag sedan några år skrivit återförsäljar-avtal med Binero/Aleborg och då handlar vi .se domännamn för 139 kr vare sig vi vill eller inte.
Det vänliga webbhotellet, jo tjena.
Tyvärr har Aleborg gått ifrån kvalite och personlighet till kvantitet och mainstream.
Skatan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-10, 15:29 #23
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Reg.datum: Aug 2006
Skatan: Be en kompis registrera domänen då och för över den till dig?
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-10, 15:39 #24
Lumax Lumax är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
Lumax Lumax är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
Att visa en lista över senaste registrerade domännamn tycker jag är brunt.
NEware gör också det, trots mina önskemål om att dom ska sluta med det. :P

Om jag kommer på en briljant idé så skyndar jag mig såklart att registrera ett passande domännamn, och då vill jag ju inte att andra ska få nys om mina planer förrens jag hunnit lansera tjänsten.
Lumax är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-10, 15:56 #25
Aleborg Aleborg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
Medlem

Tyvärr är det svårt att ge kredit hur som helst, det finns massor av skojare där ute som betalar ett gäng domäner, får kredit och sen registrerar massor av domäner men struntar i att betala, jag vet tyvärr åtminstonde en sådan person här på wn
Många bäckar små blir snart en stor flod...

Vissa av våra kunder har kredit idag, men de har varit kunder i flera år och vi har en personligkontakt med dem.

Binero skiljer sig på inget sätt ifrån det Aleborg har varit under alla år, enda skillnaden är att vi idag hanterar 400% fler supportärenden dagligen jämför med vad vi gjorde för bara 8-10 månader sen. Vi arbetar dagligen med förbättringar i våra befintliga system samtidigt som vi investerar miljoner i ett nytt system som ska stå klart under första halvåret nästa år.
Vi kommer alltid att försöka vara personliga och enkla att ha att göra med, tyvärr kan man inte tillfredsställa alla kunder till 100% hur man än försöker, men det gäller inte bara oss utan alla företag, oavsett storlek.

De domäner som visas på förstasidan är registrerade och bekräftade domäner, inget annat. Alla beställningar läggs i kö i vårt ordersystem och processas inom 30 sekunder förutsatt att det inte är en ny kund som lägger en beställning på en domän, då är väntetiden 20 min. Detta system fungerar i 99 fall av 100 och tyvärr kommer det då och då en som orsakar ett problem eller liknande och vi försöker då att omgående lösa det.

teddyjohan, det verkar konstigt att det tog 5 dagar att få bekräftelse, skicka gärna över mer info till mig så får jag ta en titt på det.
Aleborg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-10, 18:49 #26
MrMike MrMike är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
MrMike MrMike är inte uppkopplad
Medlem

Citat:
Originally posted by Aleborg@Dec 10 2007, 16:56
Tyvärr är det svårt att ge kredit hur som helst, det finns massor av skojare där ute som betalar ett gäng domäner, får kredit och sen registrerar massor av domäner men struntar i att betala, jag vet tyvärr åtminstonde en sådan person här på wn

Vissa av våra kunder har kredit idag, men de har varit kunder i flera år och vi har en personligkontakt med dem.

....
Det handlar väl kanske inte om ren kredit folk efterfrågar, utan mer en form av förskottsbetalning (aka prepay).
Icke .se registrerar jag uteslutande hos Dynadot. Dom kör med prepay.. helt suveränt, bara langa över pengar från paypal-kontot till deras prepay (även via ren paypal betalning funkar köpen direkt).
Sedan hoppas jag eran direktbetalning med SEB återkommer, saknar den tjänsten redan..
MrMike är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-10, 19:55 #27
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by MrMike@Dec 10 2007, 19:49
Det handlar väl kanske inte om ren kredit folk efterfrågar, utan mer en form av förskottsbetalning (aka prepay).
Icke .se registrerar jag uteslutande hos Dynadot. Dom kör med prepay.. helt suveränt, bara langa över pengar från paypal-kontot till deras prepay (även via ren paypal betalning funkar köpen direkt).
Sedan hoppas jag eran direktbetalning med SEB återkommer, saknar den tjänsten redan..
Det är något vi har tittat på och kommer att införa dock har vi inte möjlighet till det i dagens system.
Direktbetalningen via SEB saknar även vi, tyvärr hade SEB/Samport stora problem med detta och vi fick aldrig någon rapport om inbetalningarna, därför ansåg vi det bäst att ta bort detta.
Aleborg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-10, 19:57 #28
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av MrMike
Citat:
Ursprungligen postat av Aleborg
....
Precis, det som efterfrågades var inte en vanlig kredit utan snarare att man sätter in pengar och sedan kan ta av dessa vid direktregistreringar. Det innebär således ingen risk för Binero (eller vilket företag det än må handla om).
Oläst 2007-12-13, 18:33 #29
xarphs avatar
xarph xarph är inte uppkopplad
Flitig postare

xarph xarph är inte uppkopplad
Flitig postare
xarphs avatar

Detta hände mig nyss med domänen: klassisk.se

Nu när jag tänker efter kanske den domänen inte var att hänga i granen ändå... eller?
xarph är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-13, 18:39 #30
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Originally posted by xarph@Dec 13 2007, 18:33
Detta hände mig nyss med domänen: klassisk.se
Vad exakt hände dig?
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017