FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jodå STIM är intresserade utav ringsignaler också, finns att läsa mer på http://www.stim.se/stim/prod/stimv4.nsf/Al...1257109004280E2
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Äh sett servern någonstans i sahara öknen, då slipper du stim.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du själv har skapat musiken behöver du inte blanda in STIM.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Jag har kollat upp det lite noggrannare och det är som iXam säger, är ingen av upphovsrättsinnehavarna (låtskrivare, musiker osv.) anslutna till STIM så behöver man inte betala till STIM. Det är viktigt att ingen är ansluten till STIM för det räcker med att en är det så skall STIM ha pengar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
OK, grabbar! Det är bra att ni engagerar er! Låt mig lugna er, i detta fallet är det ett band som säljer sin egen musik på sin egna hemsida.
Om det är lagligt eller ej, om det funkar med STIM eller ej, det har jag ingen aning om. Bandet vill sälja sin egna musik och jag har egentligen inga åsikter om det. Är det olagligt får dom stå för det. Jag är anlitad för den tekniska lösningen. *** Oj! Förlåt! Det var flera sidor... Bandet är ansluten till STIM, det vet jag. Tack för denna information. Den ska jag vidarebefodra. *** Westman, jag kollade på STIMs hemsida men hittade ingen information om att sälja egen musik på sin hemsida. Var hittade du denna information!? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Skulle tro att dom gör vad dom vill med sin egen musik på sin egen hemsida (hänger nog lite på deras avtal med musikbolagen med)
De pengar man betalar till STIM är ju ändå för att pengarna ska ut till musikerna.. så.. I detta fall skulle det ju bli >> Musiker -> STIM -> Musiker - känns onödigt Jag rekommenderar MOSMS om det inte räknas med att bli enorma mängder SMS |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vill du göra det enkelt för dig så kan jag även tipsa om:
https://mobilstart.telenor.se/web/guest/mobilshop Du laddar bara upp en låt, väljer beställningstext och pris och sedan klart. /Micke |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Well, om den här typen av försäljning är ngt undantag vet jag inte, men generellt med musik så är leverantören/arrangören tvungen att betala till stim oavsett om upphovsrättshavare är anslutna eller ej (som kulturarrangör brukar jag alltid skicka ut registreringsinfo till de som spelat eftersom jag vill att pengarna vi betalar in ska komma till rätt person)...
när upphovsmannen själv vill använda musiken på sin egen sida kan han/hon få ett kostnadsfritt tillstånd från stim för det ändamålet |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|