FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag delar din uppfattning, htiawe! Jag är som sagt extremt nöjd med Binero och i likhet med många andra här så ser jag inte förekomsten av sådana här problem som en "kvalitetsmätare" utan snarare hur de hanteras av sagda företag.
Vad gäller garantierna så kan de enligt min åsikt spela stor roll för att begränsa egna förluster, även om företagen inte lever upp till dom, eller just därför. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är omöjligt/orealistiskt att garantera högre upptid än 99%, finns alldeles för många faktorer som man inte kan rå på, dock så tror jag absolut att det är mångas ambition att ha detta och även de flesta webbhotell har bra upptid.
Som kund är jag mera intresserad om vad det företag som jag köper tjänster av gör vid olika problem som uppkommer under resans gång exempelvis dagens DOS-attack som vållade vissa problem, tror dock inte att det är några kunder som kommer sova sämre av detta idag, bevisligen så fixades detta till på ett smidigt sätt. Sedan så tycker jag det är upp till var och en att hosta sidor, oavsett om det gäller religon, sport, försäljning av sexleksaker eller annat som kan sticka i ögona för andra. Så länge som sidorna inte bryter mot några regler/lagar så ska de få ligga på respektive webbhotell, det är ju själva vitsen med internet. Enda undantaget är alla sidor med AIK relaterat material, dessa borde förbjudas ![]() Självklart så vållar detta problem för övriga kunder, men det är ju faktiskt något man får leva med om man väljer att ha en sida på ett webbhotell där 10/10 webbhotell har flera kunder på varje server, har man högre krav så får man helt enkelt titta på andra lösningar, finns hur många som helst, det är bara att betala. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Mitt intryck av Binero är att det är ett webbhotell som tillhör en nya generationen webbhotell. Man är mer kund och service inriktad. Man låter sina tjänster tala för sig själv, och man erbjuder kundinriktade avtal.
Uptime mm kan man diskutera hurvida det är möjligt att hålla 99% upptid... men för oss så är inte det den avgörande faktorn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
|||
Flitig postare
|
E-handel 2.0 står i skuggan för webbhotell 2.0
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sedan alltid kunderna en smekmånad med olika företag, se på loopia, ett tag var dom omåntligt populär idag faller dom som en sten. Intressantas är väl vilka webhotell som kan fira 10 års eller inte.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
|||
Supermoderator
|
10-årsjubileum är det ganska många webbhotell som skall fira under det närmaste året. Många av dagens webbhotell startades faktiskt 1997/1998 och då är det faktiskt dags nu (hemska tanke vad tiden går fort).
99% i upptid klarar väl i princip alla svenska webbhotell av idag, men när man passerar 99,7 faller de allra flesta ifrån, särskilt om man inte har goda rutiner för underhåll och kör Windows. Alla servrar som är stabila orkar med att gå i månader utan stopp, men omstarter krävs åtminstone i Windowsvärlden för att klara säkerhetsuppdateringarna. Detta går givetvis att undvika med tillräckligt dyra omfattande system, men att nå till exempel 99,95 är mycket dyrt. 7 timmars stopp i sambnad med underhåll under nattetid är väl inte mycket, men 7 timmar under dagtid är ju ofta katastrof...
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|