Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Avier som aldrig kommer fram

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-24, 08:18 #11
f-word f-word är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
f-word f-word är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
Jag har samma erfarenhet, extremt få försändelser kommer bort men det händer ibland att det blir liggandes i onödan. Nu ska ju DHL in på privatmarkaden så man kan ju hoppas att det sätter fart på Posten, att det inte lanserat ett bra alternativ med spårbara försändelser istället för att skriva en bok om e-handelsidéer är för mig en gåta.

För vår del så är inte postförskott á 50kr ett alternativ då vi skickar relativt billiga / specialgjorda försändelser.
f-word är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-24, 10:06 #12
jompers avatar
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
jompers avatar

Reg.datum: May 2004
Tyvärr är väl posten bästa alternativet i dagsläget. Schenkers Privpak funkar verkligen sanslöst dåligt för mig som kund i alla fall, mina paket sprids över hela stan. Jag bor i gamla stan och Privpak-försändelser har för mig under hamnat hos ombud allt från långt upp på Sveavägen till tvärgator halvvägs upp på Götgatan. Närmaste ombudet ligger enligt deras hemsida i Gamla Stan men de verkar inte vara ombud egentligen, dock ligger ett ombud precis vid Slussen - dit har de bara skickat paketet en enda gång.

Sen aviserar de oftast inte förrän paketet legat i en vecka, men eftersom de flesta som skickar med privpak även sms-aviserar så är det inget problem (och då ska det ju inte heller skickas ut nån avi förrän det är dags för påminnelse).
jomper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-24, 14:50 #13
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Har inte haft så mycket problem att dom inte kommer fram alls, dock så tar jag bara emot paket som levereras inte skickar något.

Dock så är posten så jävla värdelösa leverera dom i tid, vill inte ha den jävla avin dagen efter paketet kommit utan samma dag.

Är så jävla tröttsamt att behöva skriva upp kollinummer själv och visa upp.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-24, 19:12 #14
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Supermoderator
Matss avatar

Citat:
Försök att få din kontaktperson att förstå, att du inte bara talar för dig själv, utan för alla distanshandlare som skickar skrymmande försändelser. Posten är ett företag vars kunder börjar bli mordiskt frustrerade. Jag känner inte en e-handlare som inte är missnöjd med Postens tjänster. Postens oförmåga att anpassa sig efter sina kunder är som jag ser det ett av de största hoten (om inte det största) mot svensk distanshandels framtid.
Ca 45 minuter av mötet handlade om dessa problem med försvunna/försenade skrymmande brev...
Jag la stor vikt på detta med avi-storleken och tog upp detta med att det måste ju gå att skicka ett A4 som inte kommer bort. Jag fick även information om att varubreven som vi tidigare diskuterat som hade varit en lysande lösning på detta problem kommer att dröja till 1:a kvartalet 2009. Känns som om Posten bara skjuter det lååångt framför sig för att i alla fall kunna säga att det är på gång.

Fick trot allt ett par positiva saker med mig efter mötet idag och det är att vi som använder EDI-sändnnigar kommer att premieras på två håll, detta kommer tydligen att klubbas igeom vid årsskiftet.

1. Alla Brevpostförskott kommer att EDI-aviseras, d.v.s. att avin kommer att skickas ut till kund på samma sätt som för paket. Alltså i ett kuvert i stället för den lilla lappen.

2. Vi kommer att få en prissänkning på ca 10% av postförskottsavgiften samt REK-avgiften om även dessa sköts med EDI-sändning.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-24, 19:18 #15
Predrags avatar
Predrag Predrag är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Predrag Predrag är inte uppkopplad
Medlem
Predrags avatar

Reg.datum: Jan 2004
Vad är en EDI-sändning?

Mvh
Predrag
Predrag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-24, 19:20 #16
Matss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Matss avatar

Citat:
Originally posted by Predrag@Oct 24 2007, 19:18
Vad är en EDI-sändning?
Mvh
Predrag
Att jag gör postens jobb med att elektroniskt registrera alla kollinummer så att personalen slipper stå med det i kassan/företagscenter. Tilläggas kan att Pacsoft gör det med ett enkelt knapptryck och Pacsoft Online gör detta automatiskt om jag inte missminner mig.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-24, 23:35 #17
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Alla nyheter är goda nyheter, tack för info!
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-20, 15:20 #18
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Gustavs avatar

Jag gräver upp den här gamla tråden igen.

Jag talade idag med Posten och fick för första gången bekräftat att tjänsten varubrev (skrymmande brev med kolli-id), nu är på väg. Enligt Posten så ska tjänsten vara klar för lansering någon gång i sommar. Det finns inga uppgifter om prissättning ännu. Vi får hållan tummarna och hoppas på att det blir av och att priserna blir humana.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-20, 17:35 #19
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Gustav:

Officiellt via kundtjänst eller via personlig kontakt?

Aldrig någon som vet något om detta när jag tjatar
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-20, 18:17 #20
Gustavs avatar

Gustavs avatar

Citat:
Originally posted by ztream@Mar 20 2008, 18:35
Gustav:

Officiellt via kundtjänst eller via personlig kontakt?

Aldrig någon som vet något om detta när jag tjatar
Vi har en egen kontaktperson hos Posten som sagt att det är i görningen tidigare. Idag när jag pratade med Postens vanliga kundtjänst så sade killen i telefonen att tjänsten kommer att lanseras nu i sommar och att det är spikat och klart.

Det senaste året så har jag efterfrågat kolli-id till brev varje gång jag varit i kontakt med Posten. Jag har gjort det till en vana att alltid avsluta telefonsamtal eller möten med det önskemålet. Idag var först gången som personalen i Postens kundtjänst faktiskt kunde bekräfta att tjänsten kommer att lanseras. Hittills har det bara varit rykten. Om bara prissättningen håller sig inom rimliga gränser så är det här det bästa som har de senaste åren. Jag skulle jämföra det med upptäckten av penicillinet, vaccinet och potatisen.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017