FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Näe det tänker jag inte göra.
![]() Jag bryr mig inte så mycket. Jag tycker bara det är respektlöst att inte svara på mitt förslag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Medlem
|
Det kan vara schysst mot alla andra frilansfotografer att skicka en faktura. Ju mer eftergifter vi gör mot dem desto lättare får de att smita nästa gång och snart sätter de det i system. Jag är inte själv fotograf men jag har en god vän som är frilansare och det är inte lätt om man inte är väletablerad.
Edit: Wow! Grattis till 1000:e inlägget ztream! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Stå på dig. Kräv att de publicerar en ursäkt på sin hemsida med länk till din sida i minst en månad. Eller lämna in en polisanmälan...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Tackar! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Varför skulle jag skicka en faktura? Jag bryr mig inte om pengarna och jag är ingen obstinat fotograf som tror på den orubbliga upphovsrätten. De har bett om ursäkt och det var allt jag krävde. Dock står jag fast vid att det var respektlöst att inte svara ja eller nej på mitt förslag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Respektlöst och respektlöst, efter att ha jobbat med tidningar som utgivare i några år så törs jag faktiskt säga att ditt s k "förslag" är långt utanför vad man kan förvänta sig från en upphovsrättshavare som klagar över intrång.
Du har fått din ideella upphovsrätt tillgodosedd, nämligen att de sätter ut vem som tagit bilden. Du hade dessutom kunnat tvinga dom att ta bort bilden, eller att betala dig för bilden och även extra för intrånget. Men att du ska bli en extra redaktionsmedlem, skriva krönikor eller länka kan du inte kräva. Dom vill inte ha dig som en sådan och det är faktiskt deras eget val. Att du sedan släpper den rätt du faktiskt har, nämligen ekonomiska krav när det börjar brännas gör att du i deras ögon framstår som en nybörjare som inte vet vad det handlar om. Därför iggar dom dig och det gör dom nog rätt i. Skicka en räkning så får du pengar. Något mer varken kan du eller ska du få. (edit: stavfel) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag gav dem ett förslag och sa att de var förlåtna när det gällde bilden. Då förväntar jag mig ett svar. Oavsett hur naivt eller okonventionellt det är. Positivt som negativt spelar ingen roll.
Det är ren hyfs och det tror jag alla vettiga och sansade människor håller med om. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du har ju fått svar tidigare och de har bett om ursäkt.
Men om du gör en blogg-happening av dina försök att bli medlem av e-24:s redaktion så förstår jag att de inte vill medverka i den. Och det svar du fått nu är ju ganska lätt att tolka: "Vi uppfattar inte dig som en seriös person, vi tar inte dina brev på allvar och vi vill inte ha mer med dig att göra". |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|