FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
5. Fokusera på avslut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() 5. Fokusera på hög avslutsfrekvens tillsammans med hög trafik. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag anser att domänen har rätt stor betydelse mycket pga SEO men också för att vissa domäner får väldigt låg CTR medan andra kan få en väldigt hög. Det är inte helt omöjligt att en som ligger på #5 på google kan slå #1 i CTR om den har mer attraktiv titel + ett bättre domännamn.
.info domäner kan jag tänka mig generellt får ganska låg CTR pga alla spamsiter som finns nu tack vare att det varit så billigt att registrera dem. Jag förstår inte riktigt vad som kostade vad men om du betalar $350 i månaden i 3-5 månader så hamnar du på ca $1400 dollar vilket jag tycker gott och väl ska räcka för att kunna nå PR5. Därmed inte sagt att du kommer hamna på någon vettig position i SERPEN. Jag tycker inte att $50 för directory submissions inte är så direkt värt då de inte finns många arkiv som faktiskt är värda att lägga till sin sida i. Väldigt många utav de mest kvalitativa "paid directories" har nu också blivit bestraffade av google och det är nog svårt att veta hur mycket PR-juice dom släpper ifrån sig efter detta. Däremot kan jag tänka mig att denna summan är en "engångs-summa" och därför så kan det vara värt att testa i och med att det inte är en förmögenhet.. Men att betala $50 * (3/4/5) = ~ $250 för lite halvtaskiga spam-directories är ingenting att föredra enligt mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tror det beror mycket på målgrupp. Jag observerar själv vilka domäner länkarna leder till men brukar inte fundera så mycket på det.
Genomsnittsanvändaren har förmodligen inte en aning om vad det innebär om det råkar stå info i länken.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
En mycket viktig fråga att ställa sig i sammanhanget är följande:
Kommer jag få fler avslut på att lägga $350/mån på SEO än om jag lägger samma summa på AdWords? SEO är naturligtvis viktigt, men om du installerar de addons som rekommenderats här, så har du kommit en bra bit på vägen, helt gratis. AdWords är ju dessutom integrerat med Google-analytics som gör att du kan se tydligt vad du betalar för ett avslut. Det är mycket svårare att mäta successrate med SEO |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vi kommer fortsätta köra Ad-Words, men tänkte försöka skära ner lite på det. Skjuter nog upp SEO'n någon vecka, har pratat med killen som skulle jobba på det, om det tar 3-5 månader innan man får något resultat för 2-3 sökord och man betalar $350/mån så blir det ju rätt mycket pengar innan det händer nått.
Rörande "Seo freindly urls", laddade ner "Seach Engine Friendly URL v1.10.tar.gz" är detta filen, versionen man bör använda? Har cache katalogen i admin satt till "/tmp/, skapade en tmp folder under /catalog och ändrade chmod till 777 är det något mer runt cachen som måste fixas? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja, du kan använda den versionen. Men kolla så att du får med alla fixar också.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur fungerar "Seo Friendly Urls" med svenska tecken (å,ä,ö) i produktnamnen samt produktkategorierna? Hade tänkt installera det, men blev avrådd då det tydligen kan strula till laddningen av sidorna, nån som vet?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|