FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
"Här skjuter vi var tredje Reklamutdelare - den andre gick precis"
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag hade problem med en lokal gratistidning som jag alltid fick tidigare trots "nej tack" på dörren. En dag var jag hemma när utdelaren kom och öppnade dörren och frågade vad det var han inte förstod av min lapp, han tog tidningen, mumlade nåt och gick.
Nästa gång såg jag att han kom när han gick in i trapphuset och stod beredd vid brevinkastet. När jag såg i tittögat att han kom höll jag emot så han inte kunde trycka in något. Riktigt roligt att se hur han stod i flera minuter för att försöka trycka in tidningen, sen dess har jag sluppit denna trista reklamtidning ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
"Ej reklam" reducerar reklamen avsevärt. Postens brevbärare brukar följa denna uppmaning. Övriga reklamutdelar skiter blankt i det.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag minns, med viss glädje, dagarna då jag delade ut tidningar (sådana man prenumererar på, typ DN, SvD och liknande). I mitt distrikt hade jag en trappuppgång där det bodde en hud som började skälla hysteriskt så fort jag öppnade ytterdörren. Jag sprang upp till översta våningen och stoppade en tidning i rätt brevlåda och fortsatte till nästa trappuppgång. Men det hände några gånger per år att _alla_ skulle ha en tidning, och då var det extra roligt med den här hunden: om den skällde hysteriskt bara för att jag fanns i trapphuset så blev den rent vansinnig när jag öppnade brevinkastet och stoppade in en tidning... Just detta var det roligaste med jobbet, och jag såg fram emot varje gång det hände.
Att grannarna stod ut med hunden förstår jag inte, jag hade krävt att få sova på nätterna utan att bli väckt av detta monster. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Medlem
|
Posten (mestadels för att det är samma trevliga kille som delar ut nästan varje dag) följer min skylt fint ("Ej reklam eller gratistidningar av något slag, tack"), däremot ploppar det ned veckotidningar lite då och då.
Sist var jag hemma när det kom ned en tidning, så jag gick ut i trappen och gav tillbaka den utdelaren. Det är lite svårt att inte vara otrevlig eller "dryg" i en sån situation, men vad gör man. Jag läser inte skiten ändå, det blir bara en massa papper att släpa på till återvinningen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
här har ni så alla fjortisutdelare fattar:
!|\|63|\| r3|<£4"" 74(|<, (4|*!$|-|??? vilket på vanlig svenska blir: ingen reklam tack, capish??? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
|
Hos mig kommer de varje dag ungefär samma tid, jag har med den skylten om att jag inte vill ha reklam, men fick det minst 2 ggr i veckan ändå. Det jag gjorde när jag blev riktigt sur över det en dag var att kolla varje dag om det var samma brevbärare och det var det
![]() Jag gjorde så att en dag stannade jag hemma å väntade på han, då han närmade sig min brevlåda med reklamen hade jag handen under brevlådan och väntade (En sådan man har i dörren) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det är inte samma brevbärare alltid, men jag tror att han berättade det för sina kamrater på jobbet så ingen slänger in reklamen längre ![]() Tips, om din brevlåda är utanför lägenheten så köp nån så där leksak som hoppar upp ur brevlådan när man öppnar den, såna finns det ju att köpa billigt på vilken leksaksbutik som helst. Montera in den dagen innan och på huvudet på den leksaken fäster du ett papper med texten: "Jag vill inte ha nån mer reklam från dig!!" ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
|
Jag hatar http://www.sparkop.se/
får jag reklam igen som har med sparköp att göra kommer jag personligen kasta ut utdelaren från fjärde våningen, det står klart och tydligt på min dörr med stora bokstäver att jag ej vill ha någon reklam. Och det står på norska, danska, finska, engelska, svenska, serbiska, arabiska, turkiska, spanska, franska och polska. jag ska översätta skiten när jag får tid i denna tråd. Gaaaaaaaah! hata sparköp |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||