FAQ |
Kalender |
![]() |
#301 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har inte fått någon dator och pengarna drogs för ett par månader sedan och betalföretaget har lämnat ut pengarna till Medison.
Är inte detta ett bedrägeri så skall jag äta upp min äldsta keps. Polisanmälan skall iväg nu. Lås och bom är nog det som är mest klädsamt för honom och hans anhang.
![]() |
![]() |
#302 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Xamda: Har inte du fått tillbaka dina pengar? Företaget som drog pengarna sades ju ha returnerat allt kapital till de som betalat redan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | ||
|
|||
Supermoderator
|
htiawe - nej, inte en spänn returnerat. Jag fick en bekräftelse från dem som sade att leveransen var på väg och att pengarna betalats ut och att de tackade för att jag betalat genom dem.
Tack för det :-/
![]() |
![]() |
#304 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
*Host*Sommanbäddarfårmanligga*Host*
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kan inte IDG och en massa tidningar skriva nu att det hela var en bluff? Eller dem kanske skäms för att dem gav just den firman gratis reklam...
aja : ( |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Clonix - japp, det är ju jävligt dumt att köpa billigt... Jag gjorde en likadan groda som alla som tror man kan få fungerande service för 12 spänn i månaden. Fast jag tog med i beräkningen att sannolikhetena tt jag skulle bli nöjd med affären var mycket liten och kalkylerade därmed med förlust av summan. Det betyder inte att jag inte tycker att Medison skall komma undan med detta efersom det är ett uppenbart bedrägeri.
Alper - snarare skall väl alla som handlat polisanmäla så lär artiklarna komma av sig självt. Omfattningen av brottet är så stort att det sannolikt måste gå att häkta ansvariga bakom (uppenbar flykt-, kollusions- och recidivfara). Fast omfattningen blir uppenbar bara då alla drabbade polisanmäler. StefanBergfeldt - Det är inte juridiskt bevisat ännu, menbevisen är väl uppenbara, inte någon enda har fått en dator, men mängder har blivit av med pengarna för månader sedan och de har lovat leveranser för månader sedan och de gör inget för att visa hur en leverans skall gå till. Återigen, min gamla keps lovar jag att äta upp om det inte är ett bedrägeri.
![]() |
![]() |
#308 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hmm låt säga att dom har fått in lite över en mille
från folk som trodde på detta, sen efter ett par månader på kontot så har dom ju fått ränta på dom pengarna, sen kan dom återbetala det folk satt in och ändå ha tjänat på affären... :lol: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Visst, räknat på en miljon och 5% ränta så ger det ju lite drygt 4000kr på en månad.
Tre månader har det hållit igång, så säg 12000 kr. Jag vet inte om jag skulle tycka att det var värt allt jobb för de pengarna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Har för mig att det var 7 miljoner de fått in. Då blir det 84.000kr, kanske fortfarande inte är värt det ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|