FAQ |
Kalender |
![]() |
#111 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ok, det skulle inte förvåna mig om det var så att tullavgifterna är avsedda för produkter som skall säljas till en konsument, lite som det fungerar med moms.
Jag vet att t.ex. då det gäller tobak så har man ju inte i Sverige samma regler då det gäller råtobak som tobak som är färdig att röka. Tanken är väl att man inte kan ha saftiga tullar i alla led. Det är ofta avgifter som skall falla på konsumenten i slutändan, och inte på varje led i tillverkningen. Jag bara spekulerar och har ingen aning om hur det ligger till egentligen, men bara för att man som konsument betalar 50-60% importskatt i Brasilien behöver inte det betyda att så är fallet för en fabrik som bara monterar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Svaren de gav på frågorna som de fick presskonferansen häromdagen
räcker gott och väl för att varje normal människa ska dra öronen åt sig. De fick frågan vart de hade sitt kontor. "Kontoret är där vi är" var svaret...... ska man skratta eller gråta? Nä det är dags att människan lär sig titta lite längre än bara prislappen... Edit: Sen är min personliga åsikt efter att ha sett specarna på datorerna att de inte är speciellt mycket att hänga i julgranen. Frågan är väl om du inte hittar en med bättre prestanda för samma pris på tex. blocket. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Korkad prissättning. Skall man blåsa folk får man väl ta och tjäna ordentligt på det.
![]() 1000 kr x 1000 enheter = 1.000.000 1195 kr x 1000 enheter = 1.195.000 Ganska stor diff. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
|
|||
Medlem
|
Wojt - det har jag också funderat på
![]() Men i detta fall så skulle postförskott hjälpa i och med att om några får en tegelsten så behöver de andra inte hämta ut sina paket och slipper betala. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
|
|||
Nykomling
|
En jäkligt bra affärsidé om det inte skulle vara bluff är ju att beställa 100 datorer och sälja för 1500 kr/st. 50000 kr i vinst och folk får burken i handen.
Men nu tror jag iofs inte att man får sina burkar om man beställer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
|
|||
Nykomling
|
Guld!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Men kom igen fegisar. De ska ju vara lite spänning i att shoppa online! Köpa grisen i säcken! Ultimate shopping!!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
![]() |