FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Snygg site! ... och vi som just dragit igång en liknande tjänst, men med lite mer community-fokus. I sann web 2.0 anda lanserar vi den stegvis och fyller på med nya funktioner nästan dagligen nu i början. Designen är t.e.x. obefintlig än sålänge och vi har endast smygit in några adwordsannonser för att få lite feedback. Siten är utvecklad i java m. spring framework, ejb 3.0 persistence & hibernate search. Den hostas i en Linux-VPS hos Glesys i Falkenberg som vi än så länge är mycket nöjda med.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har utvecklat ett prototyp-script som översätter recept till bilder, så att även icke läskunniga kan laga mat. Är detta av intresse för nån av er?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Exempel?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
fin design! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Men det låter spännande. Så jag undrar också om nåt exempel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
http://81.170.128.79/BildRecept/ Instruktionerna är få, men prova klistra och klippa in nått recept. Nånting borde hända iaf, men den är som sagt bara en prototyp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
hehe det där var faktiskt rätt kul. Testa med:
fläskfile;Margarin;tortillachips;tacokrydda;tacoså s;ost ------ Tärna fläskfilen. Blanda med tacokryddan. Stek köttet i margarin och låt svalna. Tärna tomat och ananas. Lägg tortillachips en smord ungsfast form. Lägg på köttet, tomaterna och anansen. Tryck över mjukosten och klicka över tacosåsen. Lägg på ev oliver eller fefferoni om du gillar detta. Strö över riven ost och gratinera i ugn på 200 grader ca 10-15 minuter eller tills Rätten är genomhet och osten smällt. OBS! Håll koll på rätten medan den är i ugnen då den lätt bränns vid. Servera med sallad och creamfraice Lite fler bilder på ingredienser så... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja, det är bara standardingredienser som finns... köttbullar, potatis, tomater, mjölk, vatten, mjöl... ja, det jag kunde komma på genom att kolla i den egna kylen :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ett sådant system kräver användarinput. Dvs bilder kopplade med ingredienser, men det är ett mycket snabbt och enkelt sätt för att göra en ingredienslista iaf.
Kul idé, får bli i version 3 av mat-recept.com. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|