FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har du kollat så det hörs nått? Testa ring faxen från en vanlig tel och hör så signalen går fram.
Hade det problemet med min fax och fick avinstallera modemet och sen installera det igen, Kolla även kabeln mellan modem och dosa, När jag fick fax svarade modemet och jag hörde det men signalen gick aldrig ut via linjen?? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||||
|
||||||
Medlem
|
Citat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||||||
|
|||||||
Medlem
|
Citat:
Ja skulle kunna fixa detta, men vad för inställningar skall ja ha? Ja e tacksam för svar. Hassan Msn: [email protected] |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
när ja resetar min ata försvinner alla inställningar o ja kan ej ringa längre, då måste ja aktivera de genom att ringa nått samtal till digisit o vänta 5 minuter för att sen ringa ännu en gång o vänta 5 minuter. Sedan går de att ringa, men då kan ja inte logga in längre med Conf o admin. Ska man bara välja alaw o ulaw? inget gsm o de andra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Men inte faxen. Jag har testat med att bara köra med alaw och ulaw, o inte gsm, g723, g729. t38 enable. Enable Echo Cancellation. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
den ansluter o allt men skickar ej iväg...
kommunikationsfel inträffade under fax överföringen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Inte för att vara negativ, men då det ännu inte finns något leverantör (vad jag lyckats hitta, ingen info om det på digisips hemsida heller) som stödjer t38 idag så är det inte så kul att faxa via voip.
Misstänker att det är ditt senaste fel är relaterat till detta, kommunikationsfel, vilket är vanligt förekommande så snart du får tapp då fax-trafiken är betydligt mer känslig än vanlig röst. Hittar ni en lösning, så säg gärna till. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|