FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Ett annat alternativ är ju att vända sig till någon av "dom stora" och erbjuda dom våra tjänster som en slags modul till deras redan befintliga tjänster.
Kan tänka mig SvD, Aftonbladet, Tv4 etc som partners. Dom får ju trots allt en hel del betalande medlemmar och vi får publicitet/PR genom vår partner. Undrar om det lirar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Bjornstrom
Citat:
Hade jag varit du så hade jag tagit 10kr i månaden om man betalade via premium sms då får ni ut ungefär 5kr per användare. Om användaren betalar med paynova så kostar det 5kr i månaden och ni får ungefär 5 kr. Det ger användaren ett smidigt alternativ och ett billigt alternativ. Och för de som betalar så får man de olika features som jag har nämt tidigare i tråden. Detta borde ge er en del pengar och borde kunna täcka kostnaderna för bandbredden. De där 24 tomma racken är ju bara att hyra ut till andra, om nu internet5 inte har något emot det hella! Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Många sitter och surfar på arbetsplatser där de inte har rättighet att uppdatera webbläsaren och där ledningen inte tycker det är något viktigt att göra det heller, för att de inte tycker att de anställda ska surfa på arbetstid. Sen är det nog många som drar sig för att ladda hem en ny webbläsare via modem (för de som har det). Vet själv hur tråkigt det var att ladda hem via på modem, det är lätt att man struntar i det. Men man skulle kunna erbjuda två versioner av designen men en databas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är klart att vi ska hyra ut dom lediga rackplatserna - det ingår i vårt avtal.
Jag menade att Aftonbladet redan har betaltjänster i form av deras "plus" abonnemang, om man kunde slinka in där kanske det skulle ge en hel del? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Som så många andra håller jag med om att VIP medlemskap är en bra väg att gå. Det kan räcka med att det står VIP i anslutning till medlemsnamnet för att en del skulle betala. Lägg gärna till ökad funktionalitet och mervärden så kanske ännu fler betalar. Jag skulle passa mig för att försämra och sedan ta betalt för att slippa försämringar.
Angående betallösningar så vill jag slå ett slag för Postgirot. Om du tar en medlemsavgift på 100 eller 50 kr så tror jag inte många skulle tycka det vore mycket merjobb att passa på medans de betalar sina räkningar. Be de skriva sitt medlemsnamn på talongen/inmatningsfältet och matcha av eftersom pengar kommer in. Eller räkna ut ett unikt OCR nummer och gör något automatiskt om du tror det rör sig om tusentals betalande medlemmar. Om du driver forumet helt som privatperson så kanske det går att ta emot gåvor av medlemmarna helt skattefritt. (Men det är vore nog en helt egen tråd med expertis från jgul.) (Dessutom är det nog sällan privatpersoner skaffar sig ett helt eget rack, så antar ett företag ligger bakom.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Bjornstrom
Jag tar gärna emot ett pm med info om att hyra en av de 24 platserna! ![]() Jag vet inte riktigt, emn jag tror att det blir svårt att slinka in under en sådan tjänst, men visst hittar ni en passande tjänst så borde det kunna ge en del. ric Css är hyfsat säkert att använda, på pc marknanden så klarar allt efter version 4 att vissa css på ett vettigt sätt. Och det är ju bara att ta sig en titt i statestiken för att se vad det är för webläsare som besökarna använder, är det 1% som kanske inte klarar att vissa css så tycker jag att man kan byta. Och jag tror att siffran ligger i det området för de flesta sidorna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Vi hade 20-30 betalande medlemmar via bankgirot men har nu 400 via telefon. Även om vi får ut 75% av det senare är det uppenbarligen mycket mer än det tidigare. Post- och bankgiro tar tid och är relativt krångligt. Det är detta som är bankgirots och plånböckers (av typ Paynova) största brist. Att ringa upp ett nummer och knappa in några siffror, eller SMS:a en kod är relativt enkelt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Måste hålla med Doje till 100%, alternativa metoder som telefon & sms slår vanliga betalningsmetoder med hästlängder, jag känner till flera företag som mångdubblat deras intäkter tack vare alternativa lösningar...
PG, BG etc kan ni glömma, det säljer inte, det är tyvärr ett faktum & just önsketänkande...
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Doje/Cellsynt, jag tror helt och fullt på Er när ni säger att telefon och sms gör att användarna får "lättare att betala".
Men Postgirot/Bankgiro har fördelen att det är gratis att implementera och man slipper startup-kostnader. Dessutom så tycker jag hur som helst att man borde ha ett komplement till telefon/SMS betalningar och då har man ju redan det om man börjar med PG/BG. Det jag menar är att det kanske är dumt att betala ett par tusenlappar i startkostnader och slänga ut ett par dagar i utvecklingstid/testning och sen kanske det visar sig att man trots allt bara fått 50 betalande medlemmar. Kan erkänna att när jag skriver "så tror jag inte många skulle tycka det vore mycket merjobb att passa på medans de betalar sina räkningar." så är det nog lite naivt skrivet. Så missförstå mig inte, tror inte en sekund att PG/BG skulle vara ett alternativ till Aftonbladet/Blocket/Lunarstorm istället för telefon/sms. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Börjar man i andra ändan med BG så säljer man ändå ingenting & då vill man inte lägga upp de startavgifter som finns för tele/sms & man går miste om intäkter i slutändan. Man måste våga för att vinna...
![]() |
Svara |
|
|