FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har haft ett ökat intresse av att se filmer på bio den senaste tiden. Jag är nog uppe i 8 filmer på nästan 3 månader och det ger både glädje och besvikelse i dess alla former.
Idag när jag kom ut ur biosalongen efter filmens slut så hade alla personer ett gemensamt samtalsämne och det var inte filmen i sig utan värmen. Jag satt i T-shirt och hade stora lökringar under armarna och jag var helt blöt i huvudet efter filmen, precis som alla de andra gångerna jag varit där. Men den här gången la jag till sidan det typiska svenska aggerandet och började klaga till personalen. Tills svar får jag "Det är lite svårt att göra något åt när det är fullsatt". Men seriöst jag har betalt för att se film exklusive bada bastu (om det inte står dolt på kvittot). Man kunde tydligt se hur de andra som hörde mig höll med mig men sa givetvis ingenting. Värmen försämrar filmupplevelsen så enormt. Så fort det är en scen som det inte händer "mycket" i börjar man fundera över vem som stängt av luftkonditionering eller tittar på klockan för att ta reda på hur länge denna tortyr ska pågå. Jag vet inte hur varmt det ska vara innan svetten rinner av mig men jag kan garantera att det låg nog mellan 35-40 grader i slutet av filmen. Mitt tips är ju att de renoverar hela salongen och byter luftkonditionering samt byter sätena till stolarna så får de bort alla tuggumi och chokladfläckar som folk lyckats gro in där. Har inte SF krav på sina salonger som alla biografer ska följa? Hur varmt får det egentligen vara i biosalong? Vart kan jag ringa och klaga? edit: stavfel |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|