Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Eastpoint slutför förvärv av franska OptiWORDS

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-05-26, 09:47 #21
Sundream Sundream är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
Sundream Sundream är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
..det är ju just "finansiering av bilköp" som starkt bidragit till att ge Eastpoint möjligheten att rulla igång allt med uppköp, börsintro, expansion osv.. Den norrländska bilhandlarenmiljonären som gjort/gör stora bilaffärer med bla östeuropa är ju den största enskilda aktieinnehavaren efter Kaneteg och Varveus i Eastpoint, med över 120 miljoner aktier, så det är väl den som tillfört bolaget mest kapital utifrån..
WOO-WOO-WOO Stopp och belägg...

Detta var intressant information...

Maccke - halkade fingrarna över något för snabbt i ditt inlägg ang.

Citat:
Det finns väl alltid dem som vill sälja aktier. Kanske för att finansiera ett nytt bilköp eller uppfylla något annat som man alltid önskat,
Det luktar "99 Luftballons"

Nu vart jag nyfiken på att läsa Eastpoint AB bokslut m.m.

// lennart
Sundream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-27, 10:24 #22
kvalite kvalite är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2006
kvalite kvalite är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2006
Citat:
Originally posted by Maccke@May 22 2007, 13:50
Vi vårdar våra kunder på Eastpoint, annars hade vi inte haft över 60 000 kunder. Många har varit kunder i 2-3 år eller mer, inte sällan är dem kunder i mer än ett företag inom koncernen. På företaget jag jobbar, GetUpdated, så kontaktas kunderna minst en gång i månaden för att diskutera optimeringsmetoder, ventilera tankar och förslag på förbättringar som vi kan göra! För övrigt så besvaras nästan alltid e-post inom några timmar, annars finns det ju också telefon.

Men med en så stort företagsgrupp, ibland med ganska tekniska produkter, så blir det självklart så att det alltid finns några missnöjda kunder. Det kan t. ex bli missförstånd, ibland beroende på att vi inte varit tillräckligt tydliga kanske. Men det är något vi jobbar med hela tiden, att förbättra våra tjänster, produkter och kundvården så att kunderna inte kan missförstå vad vi säljer.

Är någon kund missnöjd så ser vi alltid till att åtgärda det och få kunden nöjd igen! Går det inte så brukar dem få pengarna tillbaka, vi vill inte ha missnöjda kunder.

Skulle det mot förmodan vara något problem ändå, så är ni välkomna att kontakta mig så ska jag göra mitt bästa för att lösa det.

Tillväxtplaner
Eastpoint-gruppen har som mål att bli ett av de ledande företagen på Internetmarkandsföring i Europa. Så vi kommer med stor sannolikhet fortsätta köpa företag, ifall de passar in i vår företagskultur och kan tillföra något/några delar som kan förbättra för hela koncernen. Det krävs mer än ett ekonomiskt sinne ifall man skall "shoppa rätt företag" Koala. Vi går noga igenom alla tänkbara fördelar och potentiella nackdelar innan något nytt företag köps upp. Det krävs också en bred kunskap om var vi står idag, hur branschen fungerar och vart den är på väg för att lyckas med uppköpen, något som Eastpoint-gruppen verkligen har.

Till de personer som tycks klaga varje gång det skrivs något om Eastpoint: Tycker ni inte att det är intressant att läsa om så får ni väl läsa någon annan tråd istället? Hur orkar ni slösa Er tid. Varför inte göra något vettigt och läsa det ni tycker är spännande istället i så fall?
Maccke, Du måste vara anställd eller inneha aktier i eastpointkoncernen efterom du så hett försvarar ett företag som så drastiskt, på bara något år, förlorat så mycket i kundservice. Reagerar väldigt starkt när du skriver citat:"Är någon kund missnöjd så ser vi alltid till att åtgärda det och få kunden nöjd igen! Går det inte så brukar dem få pengarna tillbaka, vi vill inte ha missnöjda kunder. Detta sätt gör det mycket lätt att bli av med den "besvärliga" kunden och även missnöjet. Men vad ska kunden göra? Flytta sin dedicerade server, byta webbhotell. (Det är inte lika lätt för kunden om den är missnöjd då gäller nämligen avtalstiden). Svarar på epost inom några timmar, svarar i telefon för kontakt. Verkligheten är ett autosvar på mail, en telefonsvarare och så gott som aldrig någon tillbakaringning. Att ni kontaktar era kunder en gång i månaden för förslag på förbättringar mm. är ju ett hån när man hör det! Gör ni skillnad på hur ni behandlar kunder i de olika företag som uppköps. Jag är kund och många inom min bransch hos Crystone (tidigare Eastpoint) och INGEN har någonsin blivit uppringd för att"ventilera tankar". Du skrev "Skulle det mot förmodan vara något problem ändå, så är ni välkomna att kontakta mig så ska jag göra mitt bästa för att lösa det". Det innebär att vi som läser detta inlägg, och är missnöjda kunder hos crystone, kan ringa till Crystone och då bara fråga efter Maccke?
kvalite är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-29, 11:33 #23
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Nov 2004
VIP
Macckes avatar

Citat:
Det vore väldigt omständigt, tidskrävande och en rad andra nackdelar att få en majoritet av aktieägarna att lägga upp egna pengar.
I stora företag typ Eriksson och Volvo är det ett problem, men oftast har små företag som Eastpoint AB och motsvarande, endast 3-4 stora aktieägare som har en klar majoritet av aktierna, ungefär 60-70 % och dom träffas ganska ofta, dagligen.

Svar: Oavsett hur du tänker så är en nyemission bäst i vårt fall. Strunt samma om det finns 3-4 stora aktieägare, det finns 1000 tals små också!

Citat:
Det finns väl alltid dem som vill sälja aktier. Kanske för att finansiera ett nytt bilköp
Arbeta flera år med att bygga upp ett fortag, for att sedan sälja det for att finansiera ett nytt bilköp......(ett skämt ??)

Svar: Det är väl upp till var och en vad dem vill göra? Tråkigt att inte kunna använda lite av pengarna man tjänat, vara tvingad att vänta 3-4 år.

Citat:
Eastpoint gör en omvänd splitt i samband med att man hoppar av NGM och kliver in på den lite större nordiska handelsplatsen First North. Detta kommer innebära att aktien står i 25 kr/st, istället för 25 öre och ger förhoppningsvis en högre omsättning och större intresse för aktien.
Detta är mycket bra, det skapar förtroende, intresse och stabilitet i aktien.

Citat:
Anledningen att jag jämförde med Ericsson, Tradedoubler och Stockholmsbörsen var enbart för att folk känner igen dessa aktier och för att dem skulle kunna se att den genomsnittliga "svensson-aktien" inte gått upp mer än c:a 10 % under året som gått.

Nja, jag tror inte att det "Svenssons" som kommer att handla med era aktie, dom handlar oftast enbart med dom säkra och stabila aktierna. Ni är nog en högrisk aktie och Ni bör jämföras Er med andra högrisk aktier som går upp och ner med 50 - 200 %

Svar: Helt klart, vi är en tillväxtaktie. Det är en kraftigt blandad skara av investerare. Har aldrig sagt att huvudsakligen Svenssons kommer handla denna aktie, jag försökte bara jämföra den med en aktie som är bekant för Svenssons.

Citat:
Att mindre tillväxtföretag överhuvudtaget noteras är ju framför allt för att få valuta i sina aktier för att kunna förvärva bolag och växa vidare. Annars kunde man ju lika gärna struntat i att bli ett publikt bolag. Det trodde jag du visste Lennart?
Det är jag fullt medveten om och jag har inte på något sätt ifråga satt det, utan håller fullt och fast med dig om detta. Men det gäller bara att inte få växtvärk.

// Lennart
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-29, 11:37 #24
Macckes avatar
VIP

VIP
Macckes avatar

Citat:
Originally posted by jokkoapa@May 25 2007, 01:37
Citat:
Det finns väl alltid dem som vill sälja aktier. Kanske för att finansiera ett nytt bilköp
..det är ju just "finansiering av bilköp" som starkt bidragit till att ge Eastpoint möjligheten att rulla igång allt med uppköp, börsintro, expansion osv.. Den norrländska bilhandlarenmiljonären som gjort/gör stora bilaffärer med bla östeuropa är ju den största enskilda aktieinnehavaren efter Kaneteg och Varveus i Eastpoint, med över 120 miljoner aktier, så det är väl den som tillfört bolaget mest kapital utifrån..

Därför var en rolig parantes Maccke - ingen kritik mot Eastpoint !
Det stämmer bra att Åke är en stor investerare i bolaget.
Känner du honom Jokkoapa?
Oläst 2007-05-29, 11:40 #25
Macckes avatar
VIP

VIP
Macckes avatar

Citat:
Originally posted by Sundream@May 26 2007, 09:47
Citat:
WOO-WOO-WOO Stopp och belägg...

Detta var intressant information...

Maccke - halkade fingrarna över något för snabbt i ditt inlägg ang.

Citat:
Det finns väl alltid dem som vill sälja aktier. Kanske för att finansiera ett nytt bilköp eller uppfylla något annat som man alltid önskat,

// lennart
Vet inte vad som är så sensationellt här?
Du får kanske ta det lugnt med det goda vinet i Spanien Lennart, eller förklara för oss. LOL

Ditt WOO-WOO-WOO inlägg känns rätt intetsägande i nuläget
Oläst 2007-05-29, 16:23 #26
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Swedens avatar

Citat:
Originally posted by Maccke@May 29 2007, 11:37
Det stämmer bra att Åke är en stor investerare i bolaget.
Känner du honom Jokkoapa?
Maccke - Nej jag känner inte personen mer än till verksamheten och lite bakgrund.

Jag hade för en tid sedan anledning att samla information kring ett antal NGM-företag, däribland Eastpoint.
jag hade kvar en del anteckningar kring Eastpoint, även om all info inte är uppdaterad pga av uppköp och fusioner mm.
Men visst har ni majoritetsägare med färgstarkt förflutet..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-29, 17:03 #27
dennish dennish är inte uppkopplad
Medlem

dennish dennish är inte uppkopplad
Medlem

Citat:
Citat:

// lennart
Nu blir jag lite nyfiken på vad det är som luktar luftballong i Lennars värld?

edit: konstiga quotetaggar
dennish är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-30, 14:25 #28
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Dagens Industri har idag publicerat en lista över de företag som gått bäst/sämst på börserna i år.

http://di.se/Index/Nyheter/2007/05/30/235197.htm

Eastpoint är ett av de företag som gått sämst på NGM. Får verkligen hoppas att utvecklingen vänder.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-30, 14:31 #29
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2003
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
Originally posted by JonathanS@May 30 2007, 14:25
Dagens Industri har idag publicerat en lista över de företag som gått bäst/sämst på börserna i år.
http://di.se/Index/Nyheter/2007/05/30/235197.htm
Eastpoint är ett av de företag som gått sämst på NGM. Får verkligen hoppas att utvecklingen vänder.
Det handlar väl om maj månad? Eastpoint har såvitt jag kan utröna gått upp rätt rejält i år.
Oläst 2007-05-30, 16:20 #30
Internet Swedens avatar

Internet Swedens avatar

Enligt DI-artikeln så handlar det om 27% neråt i maj men 110% neråt i år.
Nu är jag inte alls kunnig inom detta område, men tittar man på kurvan så låter det som DI har fel.
Eastpoint-kursen
Men det kanske har något med att Eastpoint köpt nya bolag med nypressade aktier, att man spätt ut aktien ?
Nån som vet ?
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017