FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Var det där en varning till era befintliga kunder om kommande polisraider eller? Sista chansen att flytta boxarna från era lokaler? Kommer ni att köra separata hallar den här gången eller tänker ni fortsätta lek-gambla med era kunders verksamheter? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() När kan er tjänst tänkas bli verklighet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag vet inte vilken sorts begreppsförvirring som kan tänkas ha lett till att du producerade det där uttalandet efter att ha läst en beskrivning av ett projekt som följer gällande upphovsrättslagstiftning utan att för den skull ta löjliga automatgenererade mail med variabel sanningshalt som den ultimata sanningen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hahah, PRQ-folket (eller är det Gottfrid ensam) är alltid nåt extremt rappa och vassa i käften. Åh, alltid lika kul läsning.
![]() Men jag ska hålla mig ur diskussionen även om jag känner till sammanhanget bra, jag kan inte försvara PRQ lika bra som de själva kan. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Till viss del håller jag med grazzy, ni på PRQ vet lika väl som alla andra att ni (eller iaf era kunder, vet inte riktigt hur PRQ förhåller sig till piratebay) balanserar på gränsen mellan lagligt och olagligt och att risken förmodligen är stor att ni blir utsatta för liknande incidenter som vid piratebay-rassian igen.
Främst med tanke på hur starka motståndare ni har; politiker i hela världen, polisen, antipiratbyrån osv osv |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Citat:
Att jag undrar ifall ni tänker ha separata hallar för de här nya \"balansera-på-lagens-tunna-spetsar\"-tjänsten eller om ni tänker köra dem i befintliga hallar. JO (?) och polisen frikände ju sig själva från förra tillslaget då de tog alla servrar, tror du på fullt allvar att de tänker ta färre datorer nästa gång? Jag gillar er också, men jag tror inte på giftermål. Det är så jävla borgerligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
De tog inte alla servrar som är hostade av PRQ, de båda jag hade då (övergångsperiod från en gammal till en ny) rördes inte. Som jag förstod det så var det bara deras egen hall som tömdes, vissa servrar från BGC-hallen fick också åka med, men inga av de som står hos P80. Rätta mig om jag har fel.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Jaja, allt jag ville ha ett svar på var ju om de har separerat sina professionella verksamheter från lekstugan. Det vore ju rimligt att anta efter den senaste fadäsen med lagens långa arm.
Det är mkt möjligt att inte alla servrar togs, vad vet jag.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Redan tidigare stod ju TPB-servrarna i en annan hall än den som tömdes.
Men visst håller jag med om att det vore trevligt att separera det än mer om möjligt och att en "katastrofplan" finns om alla bakom prq skulle hamna bakom lås och bom. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
grazzy: Det är ingen "balansera-på-gränsen"-tjänst eller lekstuga. Den är fullständigt laglig och ett fullskaligt kommersiellt projekt. Inte 'olaglig men straffet består i 30 dagsböter och en utskällning av dagisfröken'. Inte 'förmodligen laglig, men måste testas och en okunnig åklagare kan övertalas till att genomföra en massiv razzia av välorganiserad lobbying'. Det som skiljer den från t.ex. Youtube är främst
a) filmer tas bort enbart vid uppenbara lagbrott B) upphovsrättsrelaterade klagomål måste skickas i pappersform och inkludera bevis på vem som har upphovsrätten samt något som inte har ett dyft att göra med censurfrihet/piratism/etc, nämligen c) att den kommer vara avsedd för europeiska besökare, med streamingservrar på nätstrategiskt väl valda platser i Europa (där jag står för design och implementation av systemet). TPB-kopplingen handlar mest om att driva trafik till den, samt att den i TPBs anda är fri från censur (av andra anledningar än rent legala, givetvis). Hofvet: Att PRQ har en stark respekt för yttrandefrihet, fri företagsamhet, och personlig integritet är ju inte precis någon hemlighet. Att det faktiskt behövs leverantörer som inte viker sig för hot, påtryckningar, trakasserier, etc. var t o m en av de avgörande punkterna när vi bestämde oss för att starta PRQ. Det är nästintill sorgligt att se fall efter fall där andra ISPer frångått common carrier-principen på mer eller mindre lösa boliner - det kan handla om allt från samtal från främmande länders myndigheter/ambassaden till ett enda mail (kanske kryddat med lite lögner eller åtminstone skarvningar). Jag har nu senast fått in en kund som tidigare blivit utslängd från fem (5) leverantörer innan oss, enbart på grund av någon sorts hatkampanj från en konkurrent. Den involverar mail, brev, fax, och telefonsamtal med ogrundade upphovsrättsärenden, påståenden om bedrägeri vid betalning, rena ad hominem-attacker mot ägaren där han bl.a. utmålas som kriminell, osv. Är det någon sorts hemsk kriminell internet-terrorist som jag borde slänga ut med huvudet före? Jag är snarare stolt över att vi förmodligen räddat ett i övrigt livskraftigt företag och med det flera personers jobb/försörjning. Det betyder dock inte att vi tillåter flagranta lagbrott eller inte lämnar ut de uppgifter vi har vid en begäran från Polisen. Sådant kallas självbevarelsedrift (för att inte säga allmän anständighet när det rör sig om riktiga brott!) jomper: Katastrofplan finns. PS. Det har aldrig stått en enda TPB-burk i PRQ-hallen. TPB har inte ens legat bakom PRQs AS. Det hjälpte ju som vi alla vet jättemycket... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|