FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det här med minmaps har jag aldrig förstått mig på. Använder ni verkligen det? Jag har fått för mig att det är något man mest säger för att det låter bra, haha
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
jag kör asp.. dock inte access utan mySQL (kör även php iofs)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Regelrätt mindmap kanske det inte är men något liknande i alla fall. Databasskisser, funktioner, länkträd, idéer i allmänhet. Allt sånt kan vara skönt att få ner på papper när man sitter och funderar och då blir det gärna i en form av ostrukturerad anteckning/mindmap.
Annars använder jag inte gärna mindmaps trots att många proppsar på att man ska göra det under föreläsningar etc... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tycker mindmap är bra för projekt som är lite för komplicerade för att kunna visualisera det hela i huvudet men samtidigt inte riktigt kräver att jag planerar upplägget in i detalj med UML. Det är smidigare än att sitta att skissa på papper tycker jag.
Under utvecklingsarbetet och debugging använder jag det typ som en komihåg lista, men det är lättare att hålla saker och ting överskådliga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Mindmaps är bra om det är lagom mkt information, typ bra för en föreläsning, mindre bra för att komma ihåg en hel bok imo. Vad design anbelangar så är mood-boards bättre egentligen.
Gör man en mindmap över hur någonting tekniskt (som programmering) ska struktureras så skapar man väl per definition snarast ett flödeschema. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hitta en bra sida, sno koden, "search and replace" på företagsnamn(sajtnamn), lägga till lite fel stavnningar och sär skrivningar - publish
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Nykomling
|
1. Inspiration + Research + Idé (blandar)
2. Papper & penna + Idé 3. Inspiration / Research + Idé 4. Papper & penna + Idé 5. Funktioner + Research ang. funktioner / script etc. + Idé + "SEO sheet" & research 6. Photoshop 7. Viloperiod 1-3 dagar (för att bättre kunna kritiskt granska de föregående stegen) 8. Photoshop + redigeringar 9. Granskning + utvärdering av mockup(s) > Håller detta, om inte vad behövs mer? 10. Markup 11. CSS 12. Granskning + testning 13. CMS + integrering 14. Div. optimering och designrelaterade förändringar Etc etc.. Är ju hur mycket som helst som man gör. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Installera VBcms (Världens Bästa Content Management System) och ändra lite färger och loggan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Medlem
|
Hemskt många som skrivit att de skriver i XHTML.
Nog för att jag går lite off topic, men jag rekommenderar er att ni läser följande länkar: http://www.webdevout.net/articles/beware-of-xhtml http://www.hixie.ch/advocacy/xhtml För mig ser det ut såhär: * Får en ide. * Utvecklar idén, med kollega och papper & penna. * Tar fram en väldigt grundläggande layout - eventuellt i PS. * Skissar på papper vilka olika element som kommer finnas på de olika sidorna * HTML 4.01 Strict * CSS * Lägger upp databaserna * PHP |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|