FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||
|
|||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Nykomling
|
När jag var mindre hittade jag och polaren på allt möjligt för att tjäna några extra slantar. Bäst resultat gav idén att ställa sig på macken med mackens baljor och skrubbor och fråga bilisterna om de ville få rutorna putsade.
Gav som mest upp mot 200kr var om dagen. Inte illa pinkat för två 11 åringar ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag gick i Adolf Fredriks musikskola.
Ställa sig vid hötorget runt juletid några grabbar och sjunga julsånger vackert i stämmor var inte illa betalt alls...på en timmes sjungande kunde vi få in en 400-500 var. Gamla snälla damer som lade ned en femhundralapp i hatten var inte ovanligt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ok, produkten kanske inte är världsbäst, men grabben gjorde ett tappert försök att göra något för pengarna.
Idén skall lyftas upp, och vill han sälja gransris skall han basera priset på de värdet av den tid du slipper lägga på att knalla ut i skogen, leta efter prima ris och plocka dessa. Om nu detta inte var gjort så kan han ju alltid knyta ihop dessa med färgglada band och fjädrar så har han genast skapat ett mervärde ![]() Själv hade jag nog bara sagt "Nej tack, det där är inget för mig"... Hur han skulle ta det är upp till honom men man får väl hoppas att hans optimism och kreativitet gör bästa analysen och omvärderar marknaden. Hmm, börjar jag förstora upp det hela nu? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||||
|
||||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
jag har haft ungar som plingar på dörren för att sälja teckningar som dom ritat (inte påskkort nu).. och jag köper, alltid - för att uppmuntra dom till att tjäna ihop egna pengar, och för att visa dom att om man vågar försöka - så lyckas man men kommer det en på 15 år eller så.. ja då är det andra villkor :P |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||