FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ett annat problem ligger i att affiliatesen nästan alltid anser att deras sida är till för alla, och alltså inte vänder sig till en specifik målgrupp. Men faktum är ju att även om de inte medvetet riktar sig till en särskild målgrupp så HAR de ju en.
Mina beslut för avslag av affiliateansökningar med motiveringen att sidan hade fel målgrupp har mer än en gång blivit ifrågasatt med hänvisningen "men min sajt vänder sig ju till alla". Edit: Med "fel" målgrupp avser jag givetvis de som väldigt osannolikt skulle bli kunder hos oss. Det är ju annars inget fel på själva målgruppen. Om besökarna till en sajt är exempelvis 15 - 20 så är det ju helt fel för oss eftersom man måste vara 18 för att överhuvudtaget få handla i butiken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
från biosajten
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Själv har jag problem med spam från de som vill tjäna ihop till dessa saker. Det är bland annat från gratisgen, gratisgodis, lolly, vinnpris och gratisbio. Har fått banna användarna och även rellakks-ipspan eftersom de inte slutar lägga ut sådana ref tips :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Såg nu att Gratisbio har blivit partner med Affiliator
Citat:
Vi kanske skulle skapa några sidor där man får gratis godis genom att klicka in sig på Gratisbio, vad sägs? ![]() Edit: Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Lite rundgång där... Vet inte om jag tycker affärsidén att tjäna pengar på att andra annonsörer förlorar pengar i onödan ligger mig särskilt varmt om hjärtat...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jo, det kan ju vara lockade bara för att djävlas med gratisbio.se att lägga en annons på en sida där jag uppmanar folk att klicka och bli medlemmar och för det erbjuder jag dem något.
Men, nej! Det är det absolut sämsta jag kan göra. Att ogilla något som någon gör och sedan göra det själv i "hämndsyfte" är att sjunka till samma låga nivå och även lägre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fusk eller smart?
Smart av gratisbio, osmart av deras annonsörer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Flitig postare
|
En ny aktör med detta upplägg ansökte just hos oss. Upplägget är att man ska tjäna påäng eller pöäng
![]() http:// gratisbiljetter.50 webs. com |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Eller ja, kanske inte...jag fattar nog faktiskt inte ens vad dom menar att man ska göra. Så här står det:
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|