FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Tycker att du ska gå tillbaka till SEB och fråga dem igen, för dem måste ju vilja att du öppnar konto hos dem :-) Om inte annat så får du väl gå till ett annat SEB-kontor, för det är skitsamma vilket kontor kontot ligger hos. Du kan ändå lösa in checkarna på alla SEB-kontor sen. Dem 130:- svider lite grann ändå, så se till att be dina annonsörer att hålla dina betalningar tills du kommit upp i en större summa. Jag löste in en check på $15 förra veckan och det skulle egentligen kostat mig pengar i slutändan, men dem var shyssta och löste in den gratis :-) Jag brukar försöka hålla checkarna tills dem är uppe i ungefär $400 så blir inte kostnaden lika stor procentuellt. //Mattias |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Gällande regler på Nordea för checkar från utlandet:
Priser på att lösa in checkar från utlandet varierar beroende på belopp och om avsändaren är kreditvärdig, precis som du skriver. Kostnaden och hur lång tid det tar varierar då från fall till fall. Om du som löser in checken är kund i banken samt är god för beloppet som checken är ställd på, kostar det 120:- att lösa in checken om den är kreditvärdig. Om checken inte är kreditvärdig och du som kund inte är god för beloppet görs en så kallad Inkassohantering. Den hanteringen kostar 0,2% av beloppet, minst 900:- och max 3000:- och det tar ca 3-4 veckor innan hanteringen är klar och kund får sina pengar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Angående checkarna från Google AdSense: Jag har talat med dom om saken. Dom säger att nya utbetalningssystem ska komma snart. Exakt vad säger dom inte, men allt är ju bättre än dessa checkar som bankerna inte vill veta av. Dessutom är det så, att den som vill kan begära att få sin utbetalning innehållen tills nästa utbetalning. Det kan spara lite bankavgifter, om man kan vänta en månad extra på sin pengar.
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Medlem
|
Mycket om utländska checkar helt plötsligt. När jag skulle lösa in mina idag så fick de spatt på FSB. Det där med att spara över pengarna till nästa månad är ju helt ok, men om man kommer med en check på 6 000 dollar lär nog banken vägra o lösa in den. Nä nu får helt enkelt Google fixa fram fler betalningssystem såsom paypal eller bank-wire annars får jag väl inte ut mina pengar. Om vi alla som har adsense maialr de om detta så kanske de kan skynda sig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Det jag har föreslagit Google AdSense är att dom borde kunna föra över pengar direkt till ens bankkonto om man i förhand ger dom IBAN-kod och SWIFT-adress.
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Medlem
|
Precis som it2ceda skriver är det bra om så många som möjligt försöker gå Google att fixa en alternativ utbetalningsmetod. Kontaktinformationen är enkelt att hitta på Adsense-sidan och det tar inte många minuter att skriva ett kort meddelande där man förklarar att checkarna är väldigt otympliga.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Medlem
|
Fick detta svar inatt från Google Adsense:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är möjligt att låta pengarna stå kvar på Adsense-kontot genom att skicka ett mail till Google före den 5:e varje månad. Då jag inte har ett omedelbart behov av pengarna tänker jag göra det under ~6 månaders tid, i hopp om att de under den tiden hinner fixa en alternativ utbetalningsmetod.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|