FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||||||||
|
||||||||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Finns på flera ställen i Östergötland och de har några kontor i Stockholm tror jag. Helt klart min favoritbank. Aldrig kö när man är där, sällan man råkar ut för massa dolda avgifter som hos t ex SEB. http://www.oeb.se [/b][/quote] Alldeles för mycket pengar har gått åt för att lösa in checkar. Jag använder Handelsbanken, kostar 75kr per check har jag för mig. Vad är det för bank som tar en fast avgift, oberoende av hur många det är? Har mer och mer gått över till PayPal betalningar. För 7kr får jag då insatta pengarna på mitt postgiro-konto. Väldigt billigt! |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||||||||
|
||||||||||||
VIP
|
Citat:
Jag använder Handelsbanken, kostar 75kr per check har jag för mig. Vad är det för bank som tar en fast avgift, oberoende av hur många det är? Har mer och mer gått över till PayPal betalningar. För 7kr får jag då insatta pengarna på mitt postgiro-konto. Väldigt billigt! [/b][/quote] PayPal har dock sämre växlingskurs än svenska banker (har jag för mig) så kostnaden beror på hur stort beloppet är... |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det beror på. Om det är en sjunkande dollarkurs, så tjänar man på att använda PayPal. (De uppdaterar inte sina växelkurser tillräckligt ofta för att hänga med. Dessutom så får du en högre kurs nu, än om en månad då du får checken) Men om det är en stigande dollarkurs, så tjänar man på att använda checkar. I det rådande dagsläget tjänar man alltså på att använda PayPal. Iallafall vad jag erfarit. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
någon som vet hur mycket Nordea tar för att lösa ut en check?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
En check utfärdad av ett utländskt företag brukar de ta in för mellan 100 och 150kr om jag inte minns helt fel. Citat:
Tycker att svenska banker över lag rynkar lite väl mycket på näsan åt checkar, särskilt utländska. I de flesta fall suckar personalen eller ser allmänt besvärade ut om man kommer med en check. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hehe själv fick jag betala 450 kr för en privat check för ett par år sedan.
Paypal är bra men med tanke på att de tar x % av pengrarna så bör man ha koll på hur stor summa det rör sig om. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Tråden börjar bli lite offtopic. Men jag har fått upp ögonen för Stormpay. Något som testat detta "nya" alternativ till Paypal.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Ludvig: Jo, "lite" off-topic är väl inte att ta i precis... Har inte testat Stormpay men det ser bra ut, har de funktioner jag vill ha osv. Personligen använder jag mig endast av Paynova numera. Det täcker mina behov, är svenskt och för att jag är certifierad utvecklare av deras system.
Det är viktigt att det inte blir för många aktörer inom detta område nu när PayPal omoganiserar och höjer priser och andra dumheter. Visserligen är konkurrens bra men det blir i sin tur inget bra för oss konsumenter och utvecklare om alla har olika system för betalningar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
...vad hände egentligen med försöket till att lansera Beenz i Sverige/Världen? Någon som testade det? Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|