FAQ |
Kalender |
2007-09-09, 01:59 | #101 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det är lite komiskt.
Jag har haft kunder som tydligen glömt betala sin faktura. Sen får de en påminnelse och betalar in summan exklusive 50 kr påminnelseavgift. Då skickar Kreditor en till påminnelse på de utestående 50 kr... tror folk att de lyckas komma undan? |
||
Svara med citat |
2007-09-11, 15:02 | #102 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Fortfarande ingen betalning bokförd från bröderna med dockan...
Däremot mejl från vår vän som inte förstår att man skall betala sina fakturor i tid. Du är patetisk. Klarar inte av att ta ansvaret själv. Gå en kurs i kundvård. / Kund PS. Hämnden kommer bli ljuv. Jag är ledsen att behöva säga det men jag förstår uppriktigt sagt inte vad du förbannad på mig/oss för. Det handlar alltså om en avgift om 50kr som Kreditor kräver dig på för att du var sen med betalningen till oss, eller vad handlar det om? De flesta postorderföretag som säljer till privatpersoner har en kredittid på 10-15 dagar, att inte du är uppmärksam på våra leveransvillkor eller har möjlighet att betala i tid är väl inget som vi kan stå till svars för. Reagerar du på samma sätt om du får en påminnelse från Telia, Vägverket eller Skatteverket? Kan du precisera vad det är som gör att du tycker att jag är patetisk för att du missat att betala fakturan i tid? Jag klarar mycket väl att ta ansvar för mina handlingar men som jag skrivit tidigare så är fakturan såld till Kreditor redan vid beställningen från dig. Jag får mycket positiva mejl och samtal från kunder så jag anser mig inte behöva någon vidare utbildning i ämnet kundvård. "PS. Hämden kommer att bli ljuv", inga kommentarer. ...fortsättning följer // Mats |
|||
Svara med citat |
2007-09-11, 15:05 | #103 | ||
|
|||
Supermoderator
|
känns som man skulle kunna tolka det som olaga hot och lämna in en polisanmälan (som förmodligen läggs ner, men ändå)
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-09-11, 15:11 | #104 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Kan säga att det är inte lätt att låta bli att vara spydig mot denna typ av person men jag anser att det är bättre att hålla en korrekt dialog från min sida eftersom man aldrig vet art en sån här grej tar vägen. Jag väntar alltid ett par timmar med att svara på denna typ av mejl eftersom man ofta i stridens hetta skriver saker som inte alltid är så bra... // Mats |
|||
Svara med citat |
2007-09-11, 15:34 | #105 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-09-11, 16:28 | #106 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nån mer än jag som tänker på hur praktiskt det hade varit med en databas över personer som inte borde få handla osv? Teoretiskt nu alltså...
|
||
Svara med citat |
2007-09-11, 16:49 | #107 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det hade varit mycket smidigt med en svartlista, men lagar och regler sätter tyvärr stopp för det. Man hade kunnat bli av med många skojare på det viset.
|
||
Svara med citat |
2007-09-11, 18:11 | #108 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Jag hörde om en som hade det automatiskt när PF-ordrar kom i retur och krediterades... B) // Mats |
|||
Svara med citat |
2007-09-11, 18:45 | #109 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Precis, kör ett internt system. Tyvärr bör det nästan vara automatiskt om du har många beställningar mot ex. PF. |
||
Svara med citat |
2007-09-11, 19:45 | #110 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Problemet med ett sådant system är att man alltid ligger steget efter. Du kan först registrera en kund som strulputte när denna redan har strulat. Kör flera handlare ett gemensamt register så kan man arbeta preventivt.
I vilket fall så är det tyvärr inte möjligt på grund av lagstiftningen. Personligen så tycker jag att det är fel och lite löjligt. Självklart är det integritetskränkande och farligt om företag börjar registrera människors politiska tillhörighet, sexuella läggning, genetiska defekter eller något annat i sammanhanget totalt irrelevant. Jag skulle dock snarare vilja jämföra ett register på strulande kunder med registret över bannlysta fotbollshuliganer. Slåss och bråkar du på Råsunda fotbollsstadium, så är du inte heller välkommen att besöka Malmös, eller Göteborgs fotbollsstadium. Mats: Som vi pratade om tidigare idag så tror jag att du kan ignorera kundens hot om dålig publicitet. Är det så här kunden reagerar varje gång denna får en betalningspåminnelse, så har han förmodligen redan ett 100 tal andra företag på sin ”att-snacka-skit-om-lista”. Om en vecka så har han alltså hittat ett annat företag att bråka med istället. Kundvård är viktigt, men man måste skilja på en missnöjd kund och en psykiskt sjuk kund. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|