FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Du frågar efter kritik men försvarar hela tiden din sida med dittan och dattan. En engångskostnad för en designer och lite strukturering som gör att det är lättare att hitta gör det mycket enklare för alla besökare.
Se till att designern jobbar med XHTML och CSS, så att påståendet "får man också göra avkall till viss del på utformningen." inte kommer att stämma. Man separerar design och innehåll. Det ser ut som en hobbysida av "Välkommen till Nisses hemsida"-typ. Personligen stannar jag inte länge på såna sidor även om du har det jag letar efter, för det är rörigt. Framhäv det du säljer. Om du nu på något vis lyckas få 5 kunder i veckan på den där, lär du få 20 kunder när du fixat ihop något lite mer strukturerat och visuellt upphetsande. Du lär få nyanställa lite personal eller höja dina priser. ![]() Kom ihåg att en bra design är en investering, inte en kostnad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Medlem
|
Helt otroligt och helt fantastiskt att du får så många besökare och kunder per dygn.
TÄNK vad bra din sida skulle gå om man kunde navigera sig på den! Med ett lite mer strukturerat upplägg vill jag nog lova att du skulle kunna komma upp i dubbla förtjänsten, som var ditt mål. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Herregud! Jag har väl inte frågat efter kritik av min hemsida, jag undrade bara vad ni hade för knep för att hålla kvar besökarna.
Som jag har sagt innan så är det väldigt subjektivt vad man anser vara en bra hemsida. Jag har sett många av era sidor som ni själva har och dom är inte heller för vackra en del av dom. Visst kan jag ta kritik om jag fråga efter sådan :P Internet svämmar över av skitsidor utan egentligt innehåll - må min hemsida vara en katastrof ur designvinkeln, men det finns ett innehåll som har ett värde för den som ska ha fest. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Du frågade vad som håller kvar besökaren, det var just detta du fick svar på. Oavsett om du har bra innehåll eller inte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Okey, konkreta tips (baserat på vad jag tror/känner på mig - har inget statistikt underlag för detta alls):
- Inbjudande design (dvs det skall inte se ut som att det är nåns tolvåriga son som har gjort sidan, det skall inte heller vara för överjobbat eftersom det kan skrämma bort potentiella kunder som tror att det är för exklusivt). - Enkel navigation (vill du att de skall köpa XYZ och de kommer via sökmotorn på den söktermen skall det finnas en länk till KÖP XYZ ovanför fold, gärna tillsammans med någon form av bild och text). - Visa tydligt kontaktinformation till ditt företag / berätta vem du är (öka förtroendet). - Sidan måste ladda snabbt (servern skall vara snabb, låg pingtid och materialet måste vara anpassat för din målgrupps internetanslutning). - Under fold eller mindre tydligt än det huvudsakliga målet med sidan (dvs KÖP XYZ) kan du erbjuda besökaren alternativ, tex länkar till dina andra produkter, dina andra sidor etc. - Ta bort alla onödiga distraktioner från sidans huvudmål, externa länkar, blinkande banners, bilder. Det ger både ett oprofessionellt intryck och distraherar besökaren från att göra det han/hon kom till din sida för att göra. Grundtanken är att varje sida har ett syfte, om det är att informera, så informera, om det är att sälja så sälj. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
|
Fanns även en artikel på någon sajt där de med statistik tagit fram
hur få sekunder en person stannar på en sajt när de vill handla/hitta något. Var nog att majoriteten stannade 10 sekunder eller något, sedan tryckte de back (exempelvis). Och bara det säger ju att det skall vara simpelt för ögat att hitta/navigera, direkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
dela upp sajten i en informations del och en sälj del.. men vet ju varken in eller ut när man besöker sajten. dålig layout samt att allt är extremt rörigt.. hade du gjort om detta så hade nog säkert folk stannar längre än 10 sekunder
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ontopic: Jag tänker inte ge mig in i diskussionen angående hur man håller kvar besökaren, för det är tydligt att du inte vill ta till dig informationen som ges ändå. Grafik är INTE viktig, men design ÄR viktigt. Man måste kunna navigera enkelt och hitta det man letar efter. I övrigt får man använda hur fula färger man vill. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag antar att dina övriga kommentarer inte var riktade mot mig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
liten fråga jag bara funderade lite över och känner att jag inte riktigt kan somna utan detta besked... vad menar du med subjectet du skrivit "Håll mig hårt!" ??? Behöver ett svar för att kunna gå vidare med livet...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|