FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Alltså hur bra programmererare får man för $600 i månaden? Varför gör dom inget vettigt och startar eget och har möjlighet att tjäna betydligt mycket mer om dom har så bra kunskaper som dom borde kunna ha?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
exakt vad jag sökte! tack som sautan för alla sajter! fler välkomnas dock om definns
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Då det finns billigare arbetskraft utomlands blir följanden att mer och mer produktion flyttar ut. Speciellt då det hela tiden blir lättare att flytta sina verksamheter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur är det med designers?
Hinner inte göra alla hemsidor ... nån som vet webbdesigners man kan anlita för ett visst projekt ... tja... ex. från indien...behöver iofs inte nödvändigtvis vara utländskt... Rentacoder ... ja man har hört att indiska programmerare kan var rätt duktiga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Någon som testat www.indpro.se ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Vad gäller att hyra/anställa indiska programmerare så är det ju precis samma som att anställa en svensk / tysk / osv ... har man tur är de bra har man otur är de dåliga ... ett enkelt sätt att mildra risken att få en riktigt dålig programmerare är att gå genom ett större konsultbolag med bra referenser men då blir ju kostnaden därefter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
(hmpf... lilla?! Lidköping är precis lagom stort...) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan någon rekommendera en pålitlig kommunikativ billig programmerare så får ni gärna PMa mig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
IT-branchen kommer torligen att möta samma öde som den svenska tekindustrin, dvs den kommer att utplånas. Det tycker jag är tråkigt eftersom jag jobbar just med utveckling. Jag har fått massor av erbjudanden att anlita påde balter, indier, ryssar m.m. men jag kommer aldrig att förmedla dessa kontakter eftersom de utarmar den svenska arbetsmarknaden för utveckling. Och ja, hittar jag svenska kläder så köper jag hellre dem än importerat även om de är dyrare, men inte om det är sämre kvalitet givetvis. Tyvärr var jag för ung på 70-talet så jag kunde inte ensam rädda den svenska teko-industrin. Jag är inte så egotrippad att jag bara väljer det absolut billigaste när jag köper saker utan jag ser även till varifrån saker kommer, vem som producerat det och vilket rykte producenten har. Jag röstar med fötterna för att uttrycka det kort. Jag försöker se saker långsiktigt. Om jag köper oetiska saker eller saker/tjänster sm produceras eller handlas oetiskt (enligt min egen moraliska uppfattaning) så stöder jag ju det oetiska. Finns inga alternativ så tja då har jag inget val, men har jag ett val så försöker jag i möjligaste mån välja det som är etiskt enligt min uppfattning. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|