FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Administratör
|
jag har än så länge inte fått trafik av Sesam.se på någon utav mina sidor, och alla är indexerade.
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
De indexerar förstasidan vilket är bra men som sagt, deras "dolda" indexering innehåller sidor som inte varit online på säkert 3-4 veckor.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vår site är inte indexerad alls såvitt jag kan se, inte ens om man söker på domännamnet får man träff, inte på de första sidorna i allafall. Totalt 184 träffar på domännamnet..
Spännande, hos google ligger vi bra till med PR5 och över 600 inlänkar på msn.com (inte en enda köpt/bytt, bara "riktiga" länkar). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tror inte det är några större problem för Sesam att lyckas om de fortsätter med massiva reklamkampanjer i olika medier. Alla Internetsurfare är inte så låsta till att de måste använda Google, eller vet inte så speciellt mycket om vad Google är, eller vilken ställning de har.
Många använder Enrio som webbsökmotor utan att veta om att Eniro får resulatet från Google. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Gjorde lite sökningar och blev nästan chockerad över att utvecklarna för sesam skulle ha vunnit några priser.
Åtta av de tio mest relevanta sidorna visade sig alla hamna på sida fyra. Där före hade många sidor hamnat som knappt kan relatera till sökordet. Visst det kanske är slump men låter som hybris att konkurrera med google som underdog utan att ha en bättre sökalgoritm. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Förstår inte riktigt hur Sesams indexering är uppbyggd. Har de köpt in "gamla indexeringar" till en billig peng tro på nåt gammalt lager eller
![]() Anyway... indexeringen av min sajt refererar till hur sajten såg ut i april 2006!!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon som fått besök av boten därifrån och isåfall, vad kallar den sig?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Själv kan jag inte låta bli att känna mig lite patriotisk inför Sesam, MEN så länge de inte ens har fixat en sökbox jag kan använda på mina sajter så får det vara.
mvh Ulwen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Medlem
|
För att en konkurrent till google skall i överhuvudtaget ha en chans mot google så lär de behöva minst 3 års hårt arbete.
Google avancerar fortare än någonsin nu! De blir slåra att slå då de har ett sådant enormt fokus på produktutveckling och forskning. Jag menar bara 5-10% av deras investeringar går till galna projekt... En kusin till mig i USA ... hans gode vän arbetar på google och därav lite insideinformation. För att slåss med Google behövs det en enorm överlåtelse i att i ens försöka hänga med. Det hjälper inte att bara starta något som man jobbar med 8 h per dag. Det krävs mycket mer. Men som sagt, vad vore sverige utan entreprenörer och de som vågar försöka. Önskar alla lycka till. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|