FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag uppgraderade till Vista för 2 veckor sen. Har ett X800XL kort och ett X300 kort samt endast 1GB ram. Och det fungerar utmärkt för mig. Känns minst lika pigg som i XP. Nu surfar och programmerar jag mest på den så det är ju inte så ansträngande på den.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag körde vista men gick tillbaka till XP då jag anser att det inte passade mitt användande. Som det är i dag, och om man inte har någon "speciell" anledning till att uppgradera, så ser jag ingen vinst i att byta.
Jag kör med en AMD 64 3500+ 1gb ram och ett x800xt pe och det flöt på bra. Dock anser jag att den största skillnaden var gränssnittet och vinner/tjänar jag inget på att byta mer än "flashiga" menyer och interface så gör jag det inte. Kort och gott: Jag kände att jag inte hittade allt på det sättet som man gör med Win Xp då jag använt det i flera år, det har så att säga "satt sig". itt tips är att vänta 6-12 månader och se vad för programvaror som blir korrekt "porterade" och om det kommer något som är unikt mer än utseendet samt låta MS släppa sina patchar/uppdateringar/SP1 osv... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Min laptop kraschade för någon vecka sedan, beställde en ny laptop i HP:s Pavilionserie (2GB ram, duo core, ...), som kom med Vista Premium. Köpte till lite smått och gott som ett USB-minne som används till Readyboost, och jag måste säga att den funkar riktigt bra. Lite buggar här o var, men det uppvägs av designen och lite nya smarta funktioner. Dessutom känns det ju minst sagt trist att köpa en XP-dator nu...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
med 1 gb ram fungerade min thinkpad x60 riktigt segt med vista, men 2gb gjorde susen! vissa program krånglar definitivt, men de flesta uppdateras as we speak till vistakompabilitet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
jag har kört vista ett tag nu och det funkar ok.
det absolut sämsta är att drivrutinerna till ljudkortet är under all kritik.... sen käkar det lite mer minne än xp och kör man många program samtidigt så känner man av det ganska snabbt, det kan ta lång tid att växla mellan program osv. Har 2gb i datorn men önskar att jag hade 4gb och ett annat ljudkort än creative. inga dyra grejjer att byta ut, så jag lär väl stanna i vista iaf. att spela är så där, man tappar en hel del prestanda mot xp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jadu, verkar vara lite berg och dalbana med vista fortfarande.
Kanske bäst å vänta upp till ett år och kolla igen hur det står sig då... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag rekommenderar en Dual Core eftersom den bättre klarar av att utföra flera saker samtidigt. Det "känns som" datorn har mer RAM på något vis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Bytte till Vista för ett litet tag sedan, i en burk hemma, med bara en Gb Ram - det var ingen succé. Stoppade i 2 Gb. Mycket bättre.
Beställde ny bärbar med 4 Gb och ja, nu funkar det. Bättre än XP på alla sätt, men fortfarande är man ju förvrrad vid alla saker som involverar inställningar... Tar tid att anpassa sig.
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kört Vista i några månader och har inte haft några större problem med datorn. Har dock en del problem med olika VPN kopplingar till kunder inte fungerar under Vista så får ha en XP burk också
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|