FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ååååh. En VPS är en virtual machine, du delar hårdvaran med andra men de har ingen möjlighet att komma åt "din" virtual machine (i teorin iaf).
Det låter som ett bra alternativ tycker jag, förutsatt att den underliggande hårdvaran uppfyller de kraven du har på säkerhet. SFTP är såklart inte specifikt för Linux.. fniss. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
|
SFTP är inte specifikt för linunx nej, men dock tror jag inte alla dedikerade NAS enheter har stöd för det annars skulle det vara en lite stabilare lösning.
Både VPS/Dedikerad server kräver att du hanterar allt själv som rör systemet/mjukvara men alla leverantören kan säkert hjälpa dig sätta upp en grundlösning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Oki då var det som jag trodde och hade inte heller missuppfattat.
Men tack för förklaringarna! =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag hade rekommenderat en VPS lösning. Onödigt med en hel dedikerad server som ska stå och ha tråkigt hela dagarna fram tills natten kommer
![]() För att svara på frågan kring backup-program kan jag rekommendera Bacula. Installara det på ev VPS konto / Server så kan du (relativt) enkelt få full kontroll över dina backuper och köra dem mellan servern och din/a klient/klienter. Handybackup har jag faktiskt testat för länge sedan, och vad jag kom ihåg hittade jag inget bättre program för Windows än just det när jag letade, med det var iofs ett bra tag sedan! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
http://www.infracom.se/backup.asp kan kanske vara något? Verkar ju vara det du söker.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Är det tvunget att ha en online backup då? Tycker det låter mycket billigare i längden att ha nån bandlösning av något slag...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Offsite online backup
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Surfar vidare på denna tråd, har 400 GB data som behöver backas upp till ett säkert ställe... Kör med incremental så initialt 400 GB som förs över, sedan kanske nån gig i veckan...
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Hehe va inte så lite data
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
backup.wn.se - hostas av jx gratis för all den fina gratis goodwillen de får såklart. Kostar 200/mån + 1:-/gb & månad för lagring utöver 20gb. Fri bandbredd så länge det körs inkrementellt och max 1 / dygn.
Hör jag ett rungande "ja" hela vägen hit från sundsvall? :P |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|