Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ställa om dygnsryttmen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-17, 13:29 #1
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Jag tror den här frågan gäller speciellt oss som har svårt att sluta jobba med IT på natten. Man har sina projekt och försöker bygga nya program och webbsidor. Speciellt oss som försöker göra det lönsamt och testar nya saker.
I mitt fall har jag svåra sömnstörningar. Detta har blivit speciellt påtagligt efter att jag haft en kraftig förskylning i ca 2 veckor där jag inte kunde sova pga den. Nu är jag mycket trött på jobbet och jäspar titt som tätt. Jag misstänker att min dygnsrytm är helt åt skogen men jag tänker som så att den bara är förskjuten 1-2 timmar så om jag lägger mig 1-2 timmar tidigare än normalt så löser det sig. Men det gör det inte.
Jag provar att lägga mig klockan 11 och vaknar klockan 2-3 på natten och kan inte sova förrens till klockan 5-6. Jag har varit tvungen att komma senare till jobbet och sluta senare de senaste dagarna. Hur ställer man om dygnsryttmen på bästa sätt? En del kör med att lägga sig senare och senare varje dag för att förskjuta till en lämplig rytm frammåt. Eller funkar det med att lägga sig tidigare. Tidigare är den enda möjligheten om jag ska sköta jobbet samtidigt men då har jag problemet med att jag vaknar på natten. Tänkte prova med att lägga mig 20.00 ikväll. Kommer förmodligen vakna kl 24 och kanske somna 4.00.

Hur löser du detta?
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017