FAQ |
Kalender |
![]() |
#81 | ||
|
|||
Nykomling
|
ARGH! vårtgård.se är reggad. Det fick bli gråsosse.se istället som plåster på såren
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
|
|||
Read Only
|
Jag har en fråga angående IDN domäner.
Kommer Microsoft göra så att Internet Explorer blir Windows Internet Explorer. För redan nu används ju nya internet explorer av en del. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
|
|||
Read Only
|
Tack för din fråga. När ungefär kommer detta hända för isåfall är ju IDN domäner perfekt för dom som redan hunnit beställa premium-domäner.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
|
|||
Medlem
|
Som det står på WN:s startsida, väldigt snart. Windows Vista släpps ju också innan årskiftet och därmed har alla nya datorer IE7 och stöd för IDN- domäner.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
|
||||
Administratör
|
.se domäner i alla ära med Vista löser inte problemet att 6 519 miljarder människor inte har åäö på tangetbordet.
![]() |
![]() |
#87 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Ang svenska marknaden: En företagsdomän som man inte kan hänvisa en dansk kund/leveratör till på en global/europeisk marknad känns nog konstigt för många. Man kan ju även fråga varför ger man då bort domänerna gratis.
![]() |
![]() |
#89 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
IDN tecken används av betydligt fler än svenska användare !! och om vi tar de tecken som är mest likt våra ÅÄÖÛ så har vi hela den tyskspåkiga världen som använder ÄÖÛ (alltså inte Å)
andra IDN-tecken används även av: Fransmän, Spanjorer, Tjecker, Ungrare, Kineser, Japaner, Indier, Turkar, Araber (Persiska), Judar, Ryssar mfl Under de närmaste åren kommer även en mängd minoritetsspråks IDN tecken att inkluderas. Men varför IIS ger bort dem är nog mest för att agera goodguy för annars så tilltufsade ombud och jag misstänker att det var nån representant som var på ICANN-konventet i Kanada och fick reda på att andra TLDer har börjat skänka bort IDN (jag vet säkert att .at gör det) och så tyckte dom väl att om det gått 20 000 på tre år så blir det väl inte så stort drag på 2,5 månad - det är vad jag tror i alla fall. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Om man t ex har brynäs.se och vill rikta sig till folk som inte har åäö då har man en redirect på brynas.se till brynäs.se |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|