FAQ |
Kalender |
![]() |
#211 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#212 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
mästerverk .se
högtalarkabel .se bashögtalare .se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | ||
|
|||
Medlem
|
flärp.se och flärpen.se
Men är fortfarande mest nöjd med krök.se ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |||
|
||||
Medlem
|
ränta.nu
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Registrerade en drös domäner idag och noterade samtidigt att Dagens Industri uppmärksammade de så kallade domänpiraterna. Är det vad vi bör kalla oss nu när vi sitter på en domänportfölj med mer eller mindre bra domännamn, namn som i vissa avseenden skulle anses "tillhöra" verksamheter, företag etc. som är aktiva idag under liknande domäner?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Domänpirater i DI |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Den artikeln hade jag helt missat och jag hostade upp kaffet över tangenterna när jag såg vem som varnade !
Med stor respekt till TBA Media och i synnerhet Torbjörns kunskaper kring domännamn, och trots att en TBA-anställd numera är ordförande i ombudsföreningen Registrars.se Så är det ju så att dom får leva med att fler än mig höjer ögonbrynen över att den person som efter Name Navigation varit orsak till flest namntvister och prövningar hos NIC/IIS uttalar sig med ett varnande finger i luften om att "domänpirater" kan stjäla företagsadresser .. ehh ? Det är ju självklart bra att företag uppmärksammas kring IDN och vilka problem det kan medföra, men att TBA av alla varnar i media var ordentligt överaskande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
börsindex.se
råvarubörsen.se ädelgas.se målfoto.se hälsoresa.se säkrabetalningar.se säkrabetalkort.se säkrakreditkort.se pokerkväll.se tvkväll.se pokermiljonär.se bingokväll.se biljettbyrån.se och några till... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|