FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
En mycket god nyhet för alla förutom skatteverket :lol:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sedan så ska skatteverket skita i hur mycket pengar man har på paypal då pengarna aldrig hamnar i Sverige om man inte vill det. Men tror ändå inte det blir så stora problem då ingen vettig person vågar ha mycket pengar där pga risken paypal snor dom och låser kontot. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad jag vet så har skatteverket i Sverige, god insyn och bra samarbete med PayPal.
Har dock ingen säker källa att ange för detta, någon som vet mer om det och kan rätta mig? //Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
![]() sverige->paypal->paypal->vartsomhelst. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Jag har ingen aning om hur det är just med Svenska skatteverket, men jag vet med säkerhet att 60 000 SEK är en speciell gräns för Paypal, när man passerat den blir ditt konto "begränsat" till det att innehavaren faxat in kopia på pass/id-kort samt kopia på bankkonto/bankkortsutdrag.
Paypal meddelar då att: "PayPal is required by law to comply with European Union Anti-Money Laundering regulations by collecting information from customers when they receive more than the set limit in total payments. These steps need to be completed as soon as possible to comply with this regulation." Sannolikt har Skatteverket möjlighet att ta del av informationen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ja, EU kräver att Paypal fastställer identiteten på personer med konton som omsätter ca 60000 SEK. Kommer inte ihåg den exakta summan (angiven i euros såklart). Paypal skickar dock inte denna information någonstans. Utan den finns "on record" utifall att EuroPol begär den... Ingen information skickas "frivilligt" från Paypal till någon myndighet.
Det var svaret jag fick från Paypal för 3 år sen när jag fick denna begäran från Paypal. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Rätt kul att ni tror att man inte behöver skatta bara för att man har stålarna på paypal. Bra tänkt där grabbar. Så länge ni jobbar från sverige skall det skattas så det står härliga till, paypal eller inte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Det mindre roliga ar att
"If we are subpoenaed to give information for a Law Enforcement agency we must do so." Jag fragade om de gav ut info och de sa fort NEJ ALDRIG sedan fragade jag en gang till och de svarade sa har. Och pa fragan om jag maste ta ut pengarna i Sverige och da kan SM se dem pa ditt konto. "please be aware PayPal does not allow members to add bank accounts that are issued outside of the country from which their PayPal accounts are registered. As you have a Swedish account you will have to add a Swedish bank account." Och pa fraga om SEB lamnar ut info till Skatteverket Var svaret sa klart ALLTID Skatteverket anser enligt min advokat att alla ar eko brottslingar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är riktigt, riktigt trist att se hur möjliga konkurrenter byter tips om hur man bäst undviker skatt, och därigenom får en konkurrensfördel gentemot mig som kör ärligt.
Till och med TVÅ aktiva trådar om sånt här just nu... Är detta vad WN är till för? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Citat:
Jag förstår inte vad du reagerar på - PayPal tillåter svenska kronor numera - Se det som en bra sak istället för att fokusera på vad eventuella konkurrenter kan tänkas smida för planer kring skattefusk. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|