FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Rent allmänt så måste du välja en aktör som du har förtroende för. Jag förstår inte hur Proinet lyckats få så många lojala kunder - men räkna inte med att dina kunder ser på driftstörningar på samma sätt.
Dina kunder kommer att vända sig till dig när det inte fungerar. Om webbhotellet gör bort sig är det du som råkar illa ut.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Wopsa har det här systemet...
ta en titt |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jonny, du har helt rätt. Jag vet att jag kan skriva av mig vissa rättigheter och begränsa "skadeståndsskyldigheter" till endast avgiften för nertiden, men det skulle bara innebära en lång och mörk mardröm. Jag har ett webbhotellskonto hos Proinet och blev flyttad till deras nya server igår, den nya servern som skulle vara så stabil och snabb... I skrivandets stund har deras nya server kraschat (!!!) och servern har varit nere i minst 3 timmar (deja vu?)... Återförsäljarna har ännu inte flyttats från den gamla servern och mailen ska enligt vissa på deras eget forum också vara helt nere.
Kan någon ge mig ett prisvärt förslag på återförsäljarkonto med PHP, MySQL, ca 1GB och kanske 20-30GB överföring? Jag har verkligen inte behov av större uttrymme. Vad finns det för andra webbhotell i Sverige som erbjuder cPanel? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tycker du borde ta en titt på oderland.com
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej och tack för svaret Danielos. Visst, det är väldigt många som säger att Oderland är nog det jag letar efter, men deras "reseller"konto kostar 3000kr/år + 188kr startavgift, och ger mig, som jag ser det just nu, alldeles onödigt mycket uttrymme. Det är heller inte så många kunder och sidor jag kommer starta med. Det jag söker är ungefär 1/3 i storlek av vad deras resellerkonto innehåller.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack Kjette, jag mailade Oderland sent igår kväll och väntar på svar. Wopsa har jag redan kontaktat men jag vet inte om det är värt att ta ett webbhotell i USA för av erfarenhet av två olika webbkonton i USA så tenderar hastigheten att vara mycket lägre då kablarna går genom Atlanten, max ca 75kb/s. Rätta mig om jag har fel!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Letar vidare... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
200+moms/månad = 3000:-. Instämmer i att trafiken är lite snålt tilltagen....
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det bör tilläggas att hos Oderland kan du endast uppgradera trafikmängden genom att betala 125kr inkl. moms per GB per år. Det går alltså inte att köpa mer trafik för bara en viss månad som hos vissa andra webbhotell utan man blir "tvingad" till att ta då en trafikkostnad för hela året, om jag nu förstått deras prislista: http://oderland.com/content/view/12/27/
Kan då bli rätt dyrt i längden om man ligger precis där vid 50GB-gränsen och om man endast någon enstaka månad överstiger den. (*Psst* Rätta mig om jag har fel) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag har mina servrar i USA och det är inte mycket skillnad som jag har märkt i hastighet.
Om du ska välja en webhost så se till att priserna är ok (Oderland verkar inte någon höjdare prismässigt...), att det är ett seriöst företag som varit med ett tag, att servern du hamnar på fungerar som det ska och att det finns ordentlig support, framför allt om du inte har så mycket koll själv på allting från början. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|