Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Söker webhotell med ÅF-program

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-03, 09:20 #11
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Rent allmänt så måste du välja en aktör som du har förtroende för. Jag förstår inte hur Proinet lyckats få så många lojala kunder - men räkna inte med att dina kunder ser på driftstörningar på samma sätt.

Dina kunder kommer att vända sig till dig när det inte fungerar. Om webbhotellet gör bort sig är det du som råkar illa ut.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-03, 11:21 #12
Jawns avatar
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jawns avatar

Reg.datum: Aug 2004
Wopsa har det här systemet...

ta en titt
Jawn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-03, 11:28 #13
sushi_boy sushi_boy är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2006
Nykomling

Jonny, du har helt rätt. Jag vet att jag kan skriva av mig vissa rättigheter och begränsa "skadeståndsskyldigheter" till endast avgiften för nertiden, men det skulle bara innebära en lång och mörk mardröm. Jag har ett webbhotellskonto hos Proinet och blev flyttad till deras nya server igår, den nya servern som skulle vara så stabil och snabb... I skrivandets stund har deras nya server kraschat (!!!) och servern har varit nere i minst 3 timmar (deja vu?)... Återförsäljarna har ännu inte flyttats från den gamla servern och mailen ska enligt vissa på deras eget forum också vara helt nere.

Kan någon ge mig ett prisvärt förslag på återförsäljarkonto med PHP, MySQL, ca 1GB och kanske 20-30GB överföring? Jag har verkligen inte behov av större uttrymme. Vad finns det för andra webbhotell i Sverige som erbjuder cPanel?
sushi_boy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-03, 16:29 #14
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Tycker du borde ta en titt på oderland.com
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-04, 00:55 #15
Nykomling

Nykomling

Hej och tack för svaret Danielos. Visst, det är väldigt många som säger att Oderland är nog det jag letar efter, men deras "reseller"konto kostar 3000kr/år + 188kr startavgift, och ger mig, som jag ser det just nu, alldeles onödigt mycket uttrymme. Det är heller inte så många kunder och sidor jag kommer starta med. Det jag söker är ungefär 1/3 i storlek av vad deras resellerkonto innehåller.
Oläst 2006-10-04, 10:06 #16
Nykomling

Nykomling

Tack Kjette, jag mailade Oderland sent igår kväll och väntar på svar. Wopsa har jag redan kontaktat men jag vet inte om det är värt att ta ett webbhotell i USA för av erfarenhet av två olika webbkonton i USA så tenderar hastigheten att vara mycket lägre då kablarna går genom Atlanten, max ca 75kb/s. Rätta mig om jag har fel!
Oläst 2006-10-04, 15:24 #17
Thors avatar
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Thors avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Originally posted by sushi_boy@Oct 4 2006, 00:55
Hej och tack för svaret Danielos. Visst, det är väldigt många som säger att Oderland är nog det jag letar efter, men deras "reseller"konto kostar 3000kr/år + 188kr startavgift, och ger mig, som jag ser det just nu, alldeles onödigt mycket uttrymme. Det är heller inte så många kunder och sidor jag kommer starta med. Det jag söker är ungefär 1/3 i storlek av vad deras resellerkonto innehåller.
vart hittar du denna info? jag hittar bara nått som kostar 200kr/månad... lite snålt med trafik där tycker jag... 50gb/25 konton... 2gb trafik per konto och månad är inte mycket att hänga i julgranen... var först inne på servage.net men de verkar ha tagit bort sitt ÅF-program :angry: Där var det både gott om plats och trafik...

Letar vidare...
Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-04, 16:24 #18
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
200+moms/månad = 3000:-. Instämmer i att trafiken är lite snålt tilltagen....
N!cklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-04, 23:11 #19
Nykomling

Nykomling

Det bör tilläggas att hos Oderland kan du endast uppgradera trafikmängden genom att betala 125kr inkl. moms per GB per år. Det går alltså inte att köpa mer trafik för bara en viss månad som hos vissa andra webbhotell utan man blir "tvingad" till att ta då en trafikkostnad för hela året, om jag nu förstått deras prislista: http://oderland.com/content/view/12/27/

Kan då bli rätt dyrt i längden om man ligger precis där vid 50GB-gränsen och om man endast någon enstaka månad överstiger den.

(*Psst* Rätta mig om jag har fel)
Oläst 2006-10-10, 06:10 #20
Mortekais avatar
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Mortekais avatar

Reg.datum: Jan 2004
jag har mina servrar i USA och det är inte mycket skillnad som jag har märkt i hastighet.

Om du ska välja en webhost så se till att priserna är ok (Oderland verkar inte någon höjdare prismässigt...), att det är ett seriöst företag som varit med ett tag, att servern du hamnar på fungerar som det ska och att det finns ordentlig support, framför allt om du inte har så mycket koll själv på allting från början.
Mortekai är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017