FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är helt klart för namnbytet. FöreningsSparbanken är ett alldeles för långt och krånligt namn, dessutom värdelöst när du kommer utanför Sveriges gränser.
Swedbank är helt okej. Dessutom ha jag hört att logon ska vara som den nuvarande fast en lite mer orangare färg och lite renare stil. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kommer garanterat att glömma 'd'et i swedbank. Känns bättre att säga swebank.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har inte läst igenom tråden så noga men jag ville bara påpeka att det här namnbytet har pågått länge och internationellt har det alltid vart swedbank.
www.swedbank.lu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Swedbank är aptrist. Swedbank äger estniska Hansa Bank, det ett bra namn som de kunde använt på hela banken.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
ganska självklart ha ha! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jodå, det gör de, läste om det på Cap&Design för ett tag sedan. Lyckades leta upp detta, där man kan se nya logotypen rätt så bra.. LÄNK (idg.se) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hehe, nu förstår jag varför tanten på FSBs kontor tjatade så mycket om att dem höll på att byta ut sitt system till ett nytt osv.
Ja, jag håller också med om att Swedbank är bättre internationellt.. men namnvalet tycker jag personligen var av det sämsta laget. Swedbank låter som någon b-bank. Annars hoppas jag detta inte ska påverka oss negativt när det gäller deras internetbank, då jag tycker den är bland de bästa som finns i dagsläget. mvh |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|